Dag 4- Welkom

Indonesië, Sanur

Eén van de leuke dingen aan een verblijf op Bali is het gevoel dat je erg welkom bent.
De mensen zijn erg hartelijk en geven je een goed gevoel. Zeker de mensen die je al langer kent van eerdere vakanties in Sanur.
Dit geldt overigens ook voor overwinteraars die wij hier hebben leren kennen.

Het heeft hier een aantal weken niet geregend. Wij leggen onze handdoeken op een paar strandbedden en gaan ontbijten.
Een onsympathieke gast, daar ergens boven heeft dat gezien en draait gelijk de waterkraan open. Fijn voor het gras, maar niet voor ons. Het beloofd een wat onstabiele dag te worden.

Gisteren zagen wij aan de horizon forse rookpluimen. Er werd gespeculeerd dat iemand schepen achter zich aan het verbranden was, maar het bleek erger.
Vulkaan Kelimutu op Flores is uitgebarsten.
Dit is niet zomaar een vulkaan, maar een forse.
Daar bevinden zich drie kratermeren die door mineralen elk een andere kleur hebben: donkergroen, blauwgroen en lichtgrijs.
Lokale bewoners geloven dat de meren van de Kelimutu de rustplaats zijn van de zielen van hun overleden familieleden en ze noemen de berg daarom de berg der geesten. Nou, die komen nu blijkbaar uit de fles.
Vooralsnog hebben wij daar géén last van. Voordeel zou kunnen zijn dat de druk wat van de ketel is van onze eigen vulkaan, de Agung, die er nu rustig bij ligt.

Na een natte ochtend blijft het vanmiddag droog en bezetten wij als één van de weinigen een paar strandbedden. Het is overal erg stil. Over het "waarom" is het gissen.
Het weer: 'sochtends huilbuien, verder bewolkt en droog. Temp. 30 gr.
Eten: Luthu's.

Ik heb weer genoten van je verhaal met woordspelingen Leo. Wat een geweld zo'n vulkaan. Ziet er wel prachtig uit op de foto. Veel plezier vandaag, en geniet van de levendigheid van het weekend .

Dickie 2024-01-20 08:23:30

Leuk om weer je verhalen te lezen.jullie zijn toch altijd welkom! We hadden er even geen erg in dat je al ging vertrekken maar we missen jullie nu al ! Ook wij hopen dat we over een paar weken weg kunnen eerst nog 2 operatie.s waarvan er 1 al klaar is woensdag de tweede jammer dat Bea de verpleegkundige er niet is Geniet er van!!

Ellen en Jan 2024-01-20 09:28:28

Voor dat de erg in hadden waren jullie alweer op de geliefde stek. Leo inderdaad topkoeling is de manier, hoofd koel en voeten warm! Mooie foto's weer, alsof het gisteren was. De luie (r) vacantie spreekt me wel aan, druk zat zo. Veel plezier, de kijken uit naar jullie belevenissen.

Nel en Arij 2024-01-20 13:16:10

Leek het toch nog spannend te worden, maar helaas.... Nu maar weer op naar het 'Bier van de Geesten'! Geniet ervan Leo en Bea, wij van jullie reisverslagen.