Dag 23- Ontmoeting

Indonesië, Sanur

Het wordt waarschijnlijk weer een héél rustige dag. Er arriveren welliswaar
weer busladingen studenten, maar daar is genoeg over gezegd.
Strandbedjes worden geregeld, tablets opgestart, krantjes geopend, koffie wordt
gedronken en de ochtend is alweer voorbij.

Het is verrassend en leuk om tegen iemand aan te lopen die je voor het laatst
net vóór corona hebt gezien.
Het is Made Purnabawa, een destijds opvallende verschijning met een
paardenstaart tot in zijn knieholten, en áltijd vergezeld door zijn tekkel.
Een paar keer per dag kuierde hij over het strand met zijn viervoeter, die zijn
4x daagse keutel en plasje kwijt moest.
Hij was deze week al een enkele keer langs gerend, maar geen lange paardenstaart zichtbaar én geen tekkel als maatje. Toen hij weer langs de vloedlijn kuierde,
dacht ik zijn typisch loopje te herkennen.
Ik zoek een oude foto uit 2018 op. Hij ziet er inmiddels wel een stuk ouder uit. Theoretisch dus 6 jaar, maar de mensen die híer corona hebben doorstaan, zien er wel 12 jr ouder uit. Wat moet dat een ellende zijn geweest.
Ik Ioop op hem af en toen zag ik het pas goed. Zijn paardenstaart is verborgen
onder een soort tulband. Waar is dan de tekkel? Helaas is die 2 maanden geleden op
15-jarige leeftijd gaan hemelen.
Made blijkt nog steeds een kledingwinkel bij ons op de hoek te bestieren.
Ik stuur hem de foto's waar de tekkel ook nog op staat, vindt hij fijn.
Made nodigt mama Bea uit om bij hem te komen shoppen, uiteraard met een leuke korting......
Het weer: zweet onttrekkend heet, droog, 31 grC
Gegeten bij: Mama Putu

Nou Bea, sla je slag 😃 Vast wel wat leuks te vinden!

Corrie 2024-02-08 09:40:48

Vind ik ook Bea, en nog even en dan hebben we hier ook mooi weer.

Dickie 2024-02-08 11:23:56

Leo je moet toch wel alles uit de kast halen om voor Bea wat korting te regelen in een kleding winkel waar je iets gaat aanschaffen wat ze toch eigenlijk niet nodig heeft. Maar toch leuk dat je een oude bekende tegen komt die daar de corona heeft overleefd. Want dat is in die landen toch een lot uit de loterij. En dat hondje, ja 15 jaar is toch behoorlijk op leeftijd voor zo'n beestje.

Jaap en Gerda 2024-02-08 17:45:56

Een dag is zo voorbij, een beetje keuvelen enz. Je vooral niet inspannen bij 31 celcius, wat drinken en waar gaan we eten en weg is die dag alweer. Vakantie!😊😊