Opzij

Indonesië, Bali

Opzij, opzij, opzij, ik kom er aan. Het is toch niet te geloven, de koning van Saoedi Arabië brengt morgen een 4-daags bezoek aan Bali.
Hij is vergezeld door 1500 mensen, jawel, 1500. En dat alles komt, voor zover ik weet, met 5 of 6 vliegtuigen van het grootste soort. Ze hebben op het marginale vliegveld van Denpasar beperkte ruimte dus het parkeren van die joekels zorgt voor hoofdbrekens.
Het gezelschap komt zaterdag tussen 18.00 en 20.00 u aan en daarvoor wordt het gehele vliegveld gedurende 45 min. gesloten. Ik vrees dat dit dan wel 1u 45min gaat duren.
Het is een ramp voor al die mensen waarvan de vluchten sterk vertraagd dreigen te worden. Aansluitingen worden wellicht gemist etc.
De OBI-groep waarmee wij vorig jaar reisden, vliegt nu wel op dezelfde dag alleen 7 u eerder, en dat wordt dan 7u extra wachten in Singapore voor de vlucht naar Amsterdam.
En dat allemaal voor een stel olie-patsers die geld als water uitgeven aan meestal nutteloze zaken en hun handen aftrekken van vluchtelingen uit de buurlanden, een grof schandaal. Zo, dat moest er even uit.
Zij zijn gelukkig voor 14 maart vertrokken zodat wij er met onze terugreis geen last van zullen hebben.

Wij zijn al een paar dagen bezig om een aanbieding los te peuteren van strandhotel Inna Sindhu Beach. Dat valt niet mee want het merendeel van de kamers is in jan./ febr. gereserveerd voor OBI. Men probeert je eerst af te schepen met een afgrijselijke kamer maar nu is er eindelijk een fatsoenlijk aanbod voor een mooie kamer. Dit kunnen wij mooi met onze plannenmakerij voor 2018 meenemen, wij hebben nu wat te kiezen.

Al met al liggen wij pas om 13.30u op het strand. Buiten de hotelperikelen hebben wij ook afscheid genomen van Els en Herman die morgenvroeg vertrekken.

Het is vandaag weer ca. 32 °C, goed voor mensen met bijv. artrose. Wat dit aangaat is het hier een goede bron van informatie. Er lopen genoeg mensen rond met allerlei aandoeningen, hulpstukken, kunstledematen etc. De warmte blijkt de mens van pijntjes te verlossen, helaas maar tijdelijk.

De avond valt, en wij luisteren nog wat naar de gamelan muziek die op de achtergrond klinkt. Je valt er in ieder geval niet van in slaap.

Hoi Leo en Bea. Het is toch niet te geloven dat één mens zichzelf zo belangrijk vindt dat hij met 1500 personen een eiland gaat bezoeken en het hele vliegveld bezet. Nou ja, zo maken jullie steeds weer niet bepaald dagelijkse dingen mee en blijft het overwinteren een spannend gebeuren. Veel succes met het plannen voor het volgende jaar.... Hier word je een beetje gestoord door de verkiezingskoorts, maar dat is ook wel spannend. Nog veel plezier deze laatste dagen. Truus