Dag 9- Kalme dag

Indonesië, Sanur

Wij zitten vanochtend redelijk vroeg aan het strand. De zee is kalm en er zijn al wat waterliefhebbers in de weer. Aan de horizon glijdt een cruiseschip voorbij.
Ik haal onze tweede huurfiets op, het duurde even, maar nu staat er een splinternieuwe fiets. Omdat de verpakking er nog omheen zit, wordt ik geacht meer te betalen dan afgesproken. Nou vooruit, € 5 meer dan.
De eerste missie op de fiets is het halen van geld en het wegbrengen van de eerste partij wasgoed. Zo'n nieuwe fiets voelt wel lekker aan, beter dan de roestige barrels die wij vorige jaren hadden.

De strandpedicure, Small Made, komt langs voor een praatje. Komt goed uit want wij hebben wat kleurtjes nagellak voor haar meegebracht. Zij wil de teennagels van Bea beschilderen. Liefst vandaag nog, want morgen gaat zij misschien voor een paar dagen terug naar haar dorp, terug naar haar kleinkinderen. Dit is een onschuldige manier om de klant tot enige spoed te manen. Meestal is ze de andere dag gewoon weer hier.

Bea zoekt een uurtje de verkoeling van de kamer op. Zij is nog niet helemaal geacclimatiseerd, en daar horen wij anderen óók over klagen.
Het wordt een bescheiden lunch. De honger, of zal ik het "de lekkere trek" noemen, blijft door de warmte weg.
Na de lunch pak ik de fiets en peddel een uurtje rond. Het verkeer valt mee en de gecontroleerde verkeerschaos went weer snel.

Aan de horizon zien wij geen rookpluimen meer van de uitgebarsten vulkaan op Flores. Er is hierover ook geen actueel nieuws op Internet terug te vinden. Op Sumatra schijnt ook de Merapi te zijn uitgebarsten. Indonesië telt, dacht ik 130 vulkanen dus zo gek zijn die uitbarstingen niet. Lichte aardbevingen zijn min of meer aan de orde van de dag. Ook op Bali, alleen voel je ze lang niet altijd.

Er is vanmiddag weer iemand op pad gestuurd om te "foggen", oftewel het aanleggen van een gifgordijn tegen de muggen. Wij zoeken dekking.
Het weer: droog, maar sompig, ca. 30 grC
Gegeten bij Luhtu's

Super fietsen, veel fietsplezier!

Herman en Els 2024-01-25 06:44:02

Dát wordt een 'dikkebandenrace' Leo 🫣 Veel fietsplezier!

Bert 2024-01-25 08:21:15

Mooi kleurtje ! Houd je de kilometerstand een beetje bij? Ik ben bang dat Bea niet zo enthousiast is om te gaan fietsen met die strandbedjes zo dichtbij! Fine dagen verder

Ellen en Jan 2024-01-25 12:22:38

Het is ook wel een overgang wat temperatuur betreft van 3 naar 30 Celsius, dat is wel even wennen. Bea beterschap! Wel mooie fietsen hoor, makkelijke op -en afstap geschikt voor iedereen.