Dag 7 - zon - van Twin Falls naar Jackson

Verenigde Staten, Jackson WY

Vandaag een lange reisdag voor de boeg,dus het is zaak om niet te lang onder de lakens te blijven liggen.
De zon wordt vandaag weer gehinderd door wat wolken maar dat is wel lekker, zeker wanneer je lang in de auto moet zitten.
De airco maakt het allemaal wat aangenamer maar het nadeel is dat je dan aardig minder kilometers kunt maken met een volle tank benzine.
Over een ruig landschap gesproken, wij komen nu langs een Nationaal Park, met de fraaie naam "Craters of the Moon".
Het landschap is duizenden jaren geleden gevormd door vulkaanuitbarstingen cq lavastromen, en zie, daar heb je in 2015 ook nog plezier van.
Bij de ingang kopen wij van een zich vervelende Park Ranger voor $80 een parkenpas waarmee je alle nationale parken in de VS kunt bezoeken. Het lijkt duur maar losse entreegelden vallen in ons geval duurder uit.
Ook dit park is vwb de wegen en voorzieningen weer als door een ringetje te halen, dat kunnen die Amerikanen wel.
Ik klauter nog een lava-berg op om een beter uitzicht over de omgeving te hebben, en ben gelijk een half uur kortademig.
Het is inmiddels lunchtijd en wij verorberen wat kleinigheden in het park, waarna wij doorrijden naar Idaho Falls, een lange, uiteindelijk wat saaie rit over de prairie, waar wij tot onze verbijstering een eenzame fietser tegenkomen. Ach jongen, als jij eens wist hoe ver het nog ploeteren is om in de bewoonde wereld te komen.
In Idaho Falls is in de Snake River, ja die alweer, deels kunstmatig een waterval aangelegd, helemaal niet hoog maar wel breed.
Verder niet veel van de stad gezien behalve het interieur van MacDonalds voor het nuttigen van soft-ijsjes.
Het is alweer later dan gedacht dus wij besluiten gas te geven om niet al te laat in Jackson aan te komen.
Het doorrijden kunnen wij natuurlijk wel vergeten want er moet een behoorlijk aantal beklimmingen en afdalingen, tot 10%, volbracht worden.
Bovendien willen wij ook genieten van de wondermooie landschappen die voorbij komen.
Ook is het zaak om op de weg te letten want het is behoorlijk druk met mensen die na recreatieve activiteiten in het weekend naar huis terugkeren.
Tegen 18.00u rijden wij Jackson binnen en wij zijn hier niet alleen. Geen verrassing want het is een prachtige uitvalsbasis voor een bezoek aan het Teton gebergte en Yellowstone.
Dat is aan de prijzen hier ook wel te zien. Het hotel is al behoorlijk aan de prijs en het eten in de het Million Dollar Cowbow Steakhouse viel prijstechnisch behoorlijk tegen. Zal het morgen dan toch nog de eerste Big Mac gaan worden?

Ik hoop voor jullie dat de zon gaat schijnen! De reflectie van de Grand Tetons in het water (als jullie via Jenny Lake rijden) is echt prachtig!! Groetjes uit een nog natter Bleiswijk maar er komen weer mooie dagen aan.

Corrie 2015-07-13 07:51:16

Prachtige foto,s, de bewolkte hemel lijkt erg Nederlands. Nog wat van de ,, eenzame fietser vernomen? Voorspoedige reis verder.

Arij en Nel 2015-07-13 16:54:40

Ik zie het al weer, jullie genieten met volle teugen. En dan de 14e ook nog jarig. De pret kan niet op. Gefeliciteerd hoor, ik hoop dat jullie een fijne dag hebben met een lekker zonnetje, en géén hamburger natuurlijk. Het ziet er allemaal weer prachtig uit, nog vele mooie dagen hoor! Liefs, Truus