Rustig aan

Indonesië, Sanur

Het is weekend, en dat betekent dat hele drommen Balinezen naar het strand komen.
De zon staat hoog aan de hemel, nauwelijks wind, dus ideaal voor veel strandpret.
Zij zijn slimmer dan wij; zij komen vóór 10.00u en ná 15.00u wanneer het minder warm is naar het strand.

Wij pendelen vandaag tussen de strandbedjes en de diverse terrasjes en hebben links en rechts leuke praatjes met lotgenoten. Een beetje mensen kijken, en iedereen weet hoe rustgevend dat kan zijn en soms stijgt zodoende ook het gevoel van eigenwaarde.
Daar zien wij voor het eerst een paar mensen van de plantsoenendienst, nog niet eerder vertoond hier. De nieuw aangelegde plantsoentjes krijgen de aandacht die ze verdienen.
De nieuwe, voor ons hotel geplaatste warungs zijn erg in trek, zowel bij de lokale mensen als toeristen. Wij hebben daar nog niet gezeten. In de eerste week van een verblijf hier, doen wij niet aan experimenten en houden het tot nu toe gezond.
De dag vliegt voorbij en wij sluiten de dag af met een heerlijke indonesische maaltijd, met daarna als traditie een rum/resin (Malaga) ijsje, met een cappuccino. Wat een leven toch.

Ik hoor in de donkere uurtjes regelmatig de gekko. Die brengt een vreemdsoortig geluid voort dat een een beetje lijkt op het geluid wanneer een mens zich verslikt.
Het is een lokroep van het mannetje en wanneer die minstens zeven maal klinkt, mag je als mens een wens doen. Leuk natuurlijk, maar in de loop van de jaren is géén van mijn wensen ooit uitgekomen. Een blik op onze bankrekening was bij herhaling teleurstellend.
Ik dacht vanavond wéér een gekko te horen, maar het bleek één van onze buren te zijn.

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 30°C /vrijwel onbewolkt/0 druppels regen.

Het is me gelukt om jullie te vinden en ik heb alweer genoten van jullie avonturen tot nu. Ik zit te watertanden bij het zien van de foto's van die heerlijke maaltijden en kreeg de schrik bij het lezen van het pinpas verhaal. Geniet!!! Dan doe ik het ook met mijn shawl om en de verwarming aan.

Trudy 2023-01-21 17:31:34

Wat leuk om met jullie mee te genieten. Het is lang geleden dat we daar waren maar het lokt nog steeds

Dick & Riek 2023-01-21 20:29:15

Hopelijk heeft de buurman (gekko) zich maar eenmaal verslikt en geen 7 x, want bij een buurman geldt het waarscbijnlijk niet. Wat een geweldig weer hebben jullie daar. Heel verstandig om met uit eten voorlopig op zeker te gaan, experimenteren kan altijd nog. Hier is het koud rond het vriespunt maar overdag wel een beetje zon.

Nel en Arij 2023-01-21 21:10:54

Wat een drukte daar! Dan hebben jullie in elk geval van alles te bekijken van achter de zonnebril 😎😎