Dag 6- van Fort Meyers Beach naar Tampa

Verenigde Staten, Tampa

Nadat wij na het ontbijt afscheid hebben genomen van gastvrouw Connie Schulz, gaan wij onderweg naar Tampa.
Op zich een trip van 2 1/2 uur en om te voorkomen dat wij wel heel erg vroeg in ons hotel Crown Plaza zullen aankomen, gaan wij eerst op zoek naar manatees, een soor zee-olifant waarvan bijgaand een foto is bijgevoegd.
Deze creaties houden net als wij niet van kou en aangezien de watertemperatuur in de Golf van Mexico beneden peil is, zoeken deze beesten warmer water op. Ze zijn nu oa te zien bij de energie centrale van Fort Meyers.
Ze kunnen ca 20 minuten onder water blijven en het enige wat vervolgens boven water komt, zijn twee neusgaten. Voor de rest drijven ze daar maar wat en als ze er zin in hebben, doen ze ook nog iets aan voortplanting gezien het aantal aanwezige jongen. Leuk om deze vreemsoortige beesten gezien te hebben.
Even later komen wij langs Sun City, een community/gemeenschap opgezet voor de oudere medemens. Nu wij er toch zijn, gaan wij er eens even buurten. Het is een verzameling van 55-plussers die hier hun dagen slijten in het zonnetje, in mooie optrekjes en rondrijden in golfkarretjes. Het is een woongemeenschap, van alle gemakken voorzien en veel omvangrijker dan je zou denken. Een vergelijking met het Kruininger Gors in Oostvoorne gaat niet op.
Wij zien binnen een straal van 300 meter al 3 apotheken, en ja, die zullen hier wel goed boeren.
Door naar Tampa.
Omdat wij vandaag toch ruim in onze tijd zitten, gaan wij alvast op zoek naar de cruise terminal. Er blijkt nu niet zoveel te beleven dus denken dan maar snel naar ons hotel voor de komende nacht te gaan. Dat feest gaat niet door want er is in het havengebied een ander feest aan de gang, waarbij alle toegangen tot de doorgaande wegen zijn afgezet. Dus ook hier weer file rijden.
Met de nodige vertraging checken wij in, drinken een paar biertjes, eten wat en raken aan de praat met een Canadees echtpaar dat ook morgen inscheept op de Ryndam. Een gezellige afsluiting van de dag.
De afgelopen dagen in Florida zijn, ondanks de wat lager dan verwachte temperatuur leuk geweest en vooral relaxed.
Geen gestress om morgen op tijd bij het schip te zijn voor deel 2 van onze vakantie.

Hi Leo en Bea, Ik geniet van jullie reisverslag, elke keer weer! Fijne voortzetting!

Jenny Bouthoorn 2014-01-26 10:54:01

Iets voor ons zo'n leefgemeenschap? Leuke ideen opgedaan?geniet van jullie verslagen, De boot is in zicht, ben benieuwd hoe jullie dit gaan ervaren!

Rieki 2014-01-26 11:11:43

Ben benieuwd naar jullie belevenissen aan boord van het schip. Ongetwijfeld veel spijs en drank, maar ook veel om jullie bezig te houden. Veel plezier!