Dag 8 - van Moab naar Torrey

Verenigde Staten, Torrey

Voor degenen die niet weten hoe een ontbijt a la Denny's Frence Toast Slam er uit ziet, heb ik een plaatje bijgevoegd; Bea heeft hem niet helemaal opgegeten want die is nog steeds snipverkouden.
Het heeft vannacht zowaar wat geregend maar niet voldoende om al het stof van onze mooie, zwarte auto te spoelen; dan maar in een grijze auto rondtoeren.
Heerlijk hoor, dat auto rijden hier; rustig rijden over goede en rustige wegen met altijd weer mooie vergezichten.
Vandaag weer relaxed getoerd richting Torrey over een afstand van ca. 225 km. Net buiten dit onooglijk dorpje ligt Capital Reef National Park, het doel van de tocht.
Nu hebben wij onze tocht zoveel mogelijk over Scènic Byways gepland, dus ook nu weer, nl. de Capital Reef Country Scènic Byway, waarbij weg nr. 24 dwars door het Capital Reef National Park loopt, maar ook de kilometers lange aanloop naar het park is heel fraai, gelukkig ook wel zonder al die rotspartijen vlak in de buurt.
Ook in Capital Reef NP zie je weer die indrukwekkende rotslagen die ooit door krachten in de aardkorst schuin omhoog zijn gedrukt. Het mooie van dit park is dat het door zijn vorm een soort waterreservoir heeft gevormd waardoor er relatief veel groen is te zien, verwacht er echter geen meren.
De Freemont River loopt door het gebied en daar lijkt het wel een oase. Hier is ooit door Mormoonse kolonisten een nederzetting gesticht, maar daarvan is nauwelijks meer wat te zien. Nu is het voornamelijk een picknick plaats.
Door het park kun je beperkt met een normale auto rijden, en eigenlijk hadden wij een 4-wheeldrive moeten huren. Nu missen wij toch het een en ander, want om nu met een gewone auto over onverharde wegen te gaan rijden ( en dan dus onverzekerd te zijn), nee, dat gaan wij niet doen, althans niet teveel.
Ook hier weer mooie plaatjes geschoten en vervolgens naar ons hotel, net buiten het park.
Het blijft hier mooi weer, gelukkig nu iets beneden de 30 gr., maar wij drinken ons scheel aan water (overdag :-)), daar moet je echt op letten anders droog je snel uit.

Hele mooie foto's Leo en Bea gaat zo door en wat het ontbijt betreft daar kan je de hele dag mee doen dit was een kort bericht en tot horens en veel plezier

Johan en Dieneke 2013-06-17 09:22:19

hai hai zooooo, lekker ontbijtje!!!Gelijk voor de hele week?

wil en els 2013-06-17 09:25:38

Dat is wel eens goed voor je. zo'n ontbijtje. Flink dooreten! Het spaart wel een lunch uit.

Teun 2013-06-17 13:31:34

Mooie foto's, heerlijk om daar lekker te toeren. We verheugen ons er nu al op! We krijgen hier een mini hittegolfje, dezelfde temperaturen die jullie elke dag hebben daar. Groetjes van ons!!