Dag 32 - do - van Moses Lake naar Auburn

Verenigde Staten, Auburn

Wij wilden eerst via interstate 90 rechtstreeks naar Auburn rijden, daar zien wij om twee redenen vanaf.
Ten eerste is zo'n snelweg meestal druk en saai. Ten tweede zijn wij dan te vroeg in ons hotel, en op een hotelkamer hangen, is nog saaier.
Er wordt een alternatieve route uitgedokterd die gaat van Moses Lake via Ephrata, Quincy, Cashmere, Leavenworth, Sultan naar Auburn.

Na een simpel ontbijt, zonder allerlei vettigheden, bij onze enthousiaste Vietnamees, gaan wij op pad.
Wel allebei met een "dik" hoofd. Het kan komen van de grote hoogte verschillen, de opgedane indrukken van 32 reisdagen of van het bier/ de whiskey.

Gekozen is dus voor een route "binnendoor" maar ook die route is in het begin aardig druk, gaandeweg wordt het wat rustiger.
De route leidt ons echter wel door verschillende stadjes met slechts een paar duizend inwoners, maar zo te zien zitten veel bekende winkel-/hotel-/horecaketens zefs in die plaatsen.
Wij nemen wat meer tijd om wat plaatjes te schieten van zaken die opvallen:
  • grootschalige opslag van hooibalen onder plastic
  • een kerk waarbij, ondanks de naam, de bomen blijkbaar toch niet tot in de hemel groeien
  • zomaar een rommelig winkeltje
  • een watertoren

Het landschap toont eerst erg droog en vlak, maar gaat langszaam over in groen en bergachtig. In deze streken wordt heel veel fruit verbouwd en verwerkt, appels, druiven, peren, kersen, meloenen, abrikozen, perzikken en aardbeien. Verder wat groenten zoals mais en sla.

Dan ineens wappert er een Duitse vlag, en dat betekent dat wij in Leavenworth zijn aangekomen.
Het is een Duits aandoend stadje met vakwerkhuizen, Bierstuben, Konditorei etc.
Dirndl jurken en Lederhosen worden waargenomen en de toeristen vinden het prachtig want het stadje van 2000 inwoners wordt ermee overspoeld.
Wij drinken een biertje, houden ons aan de plasvoorschriften en gaan richting Auburn.

Nu wij de omgeving van Seattle naderen wordt het erg druk op de weg. Voor het eerst deze vakantie staan wij een half uurtje in de file, maar uiteindelijjk bereiken wij het hotel La Quinta Inn waar wij ook de eerste nacht van onze vakantie hebben geslapen.
Als afsluiting van deze mooie en leuke reisdag gaan wij eens eten bij "de Italiaan".
Het is weer eens wat anders, maar geef mij maar weer eens spruitjes !!

Kerkje is inderdaad niet uitnodigend. Leuke dagtocht zomaar door de streek, beter dan over de interstate.

Arij en Nel 2015-08-07 08:56:48

Die hoogteverschillen ga ik ook eens gebruiken als oorzaak voor een 'dik hoofd'. Veel plezier verder!

Teun 2015-08-07 09:22:42

Nou dat kerkje is inderdaad niet veel soeps net een omgebouwde bouwkeet. Maarja onze heer is overal zullen ze denken. En ja dat zware hoofd los je toch het beste op met een lekker biertje zo te zien.