Dag 1- van Hellevoetsluis naar Tampa Florida

Verenigde Staten, Tampa

Wij hebben besloten om 2014 eens goed te beginnen. Na de oliebollen en nieuwjaarsborrels gaan wij wat betere weersomstandigheden opzoeken. De keuze is gevallen op Florida en van daar uit een cruise in het Caraibisch gebied.
Vandaag vliegen wij van Amsterdam, via New York (JFK) naar Tampa, daar blijven wij een nachtje, halen de huurauto op en snellen dan naar ons hotel in Fort Meyers Beach.
Gisteren zijn wij al richting Schiphol vertrokken om te eten en te slapen bij vd Valk, dat hebben wij vorig jaar ook gedaan en het bevalt uitstekend, het is stress verlagend.
Thuis hebben wij al via internet kunnen inchecken. Dat ging vlekkeloos en op Schiphol moeten wij de koffers in een soort Holle Bolle Gijs deponeren (er kan geen bedankje af), je scant je instapkaart, beantwoordt wat vragen van de machine, waarna er een kofferlabel wordt uitgespuwd. Label aan de koffer plakken en het luik sluit zich, de koffer gaat op weg. Nu wij nog.
Natuurlijk een lange rij bij de veiligheidscontrole, alles door de veiligheidsscan maar het gaat redelijk snel. Het gebruikelijke wachten is begonnen maar uiteindelijk stijgt het vliegtuig op tijd de grauwe lucht in.
Wij vliegen met Delta Airlines en ervaren dit als beter dan vorig jaar met United Airlines. Wij hebben ons verwend middels het opwaarderen van onze stoelen en hebben nu ietsje meer beenruimte dan in de standaard zetels.
De vlucht van New York naar Tampa heeft ook geen vertraging dus wij mogen niet klagen. In Tampa schuiven wij in een taxi naar het hotel, Sheraton Riverwalk. Hier nog een biertje gedronken en een lichte maaltijd naar binnen gewerkt.
Het is nu 10.00u lokale tijd oftewel 04.00u Nederlandse tijd. Vermoeid vallen wij in bed.

Veel plezier in de Sunshine State en een fijne vakantie !

Riek en Dick 2014-01-21 08:45:36

hallo vakantiegenieters Leuk om jullie avonturen weer mee te kunnen beleven op deze manier. Heel veel plezier groetjes

els en wil 2014-01-21 09:01:31

Fijne vakantie gewenst.

Jenny en Teun 2014-01-21 09:33:05

Gelijk een fris en fruitig verslag na een toch o.i. vermoeiende reis! Fijne voortzetting van jullie nog prille vakantie.

Annie&Jaap 2014-01-21 11:41:57

Mooie start van een mooie vakantie . Leuk om het zo mee te maken ( van achter de laptop ). Veel plezier en tot later. Liefs Abe en Tineke.