Sportief

Indonesië, Denpasar

Het lijkt of de hele wijk is uitgelopen. Het strand is, zoals gebruikelijk op de zondag, vol met dorpelingen.
Je ziet veel jeugd de eerste schreden zetten om de surfkunst onder de knie te krijgen. De golfslag is hier jammer genoeg veelal te beperkt om het goed te kunnen leren. Ik hoef er al helemaal niet aan te denken. Evenwicht houden is erg belangrijk en het is belangrijk een laag zwaartepunt te hebben. Vroeger, in sportievere tijden zat dat in de benen, nu is het zwaartepunt verlegd tot boven de heupen. Deze balansverstoring werkt dan tegen je en veroordeelt je tot toeschouwer.

O.B.I. organiseert inmiddels ook voetbalwedstrijden. Ten eerste is dat alleen voor OBI gasten, en ten tweede is het een variant op "walking football". Volgens mensen die het gezien hebben, lijkt het echter meer op een aflevering van "walking dead". Ach, het initiatief is goed bedoeld. Ben benieuwd wanneer de eerste OBI gast met verrekte of afgescheurde kniebanden wordt afgevoerd.

De tijd glijdt voorbij. Langszamerhand gaan wij aan de komende week op Java denken.
Vandaag werp ik mij op de verzamelde, toeristische informatie. Is natuurlijk thuis al doorgenomen, maar het geheugen moet nodig worden opgefrist. Wat extra miljoenen uit de muur getrokken, die helpen ons wel op weg.
In een 40 jaar oud reisverslag lees ik dat wij in Parangtritis 200 roepie (dfl. 1,20) voor een overnachting betaalden. Dat zou dan nu € 0,0125 zijn geweest.

Het terrein van het hotel wordt vandaag overspoeld met horeca studenten. Dit maken wij ieder jaar mee, maar het zijn er nu wel erg veel. Na de lessen stromen zij het strand op, niets en niemand ontziend voor het maken van selfies en groepsfoto's. Zij jagen je nog net niet van je strandbed. Hoogste tijd om een einde aan de stranddag te maken.

Morgen/maandag vliegen wij met Garuda van Denpasar naar Jogyakarta met vluchtnr. GA0253 (14.50u)
Vrijdag retour met Garuda vluchtnr GA0252.(16.15u)

Het weer: benauwd warm, 32 grC, hoosbui rond etenstijd
Gegeten bij: Luthus

Heel veel plezier op Java. Het zou leuk zijn als je wat oude herinneringen op kunt halen, lijkt mij. Voor morgen: goede vlucht! Truus

Truus Bechtum 2019-01-28 11:28:49

goede reis naar java.ben benieuwd

ria 2019-01-28 12:30:33

Leuke dagen op Java! Ik ben benieuwd of jullie er nog iets van herkennen. Veel foto's maken, dan kunnen we meekijken 😉 De schorpioen die Dick 's morgens in bed prikte leeft vast niet meer haha, net als de dikke kikkers.......

Corrie 2019-01-28 13:55:43

Goeie reis naar Java en oude herinneringen ophalen. Ben benieuwd wat een overnachting 40 jaar verder kost? Veel plezier.

Nel en Arij 2019-01-28 16:14:25

Heel veel plezier de komende dagen. Goede reis.

Frans en Dickie 2019-01-28 18:37:55

Goede reis naar Java en veel plezier!

Jaap en annie 2019-01-28 19:29:09

Leo ik heb jarenlang met jou gevoetbald en mijn herinnering over jouw zwaartepunt is toch anders.