Heenreis

Nederland, Hellevoetsluis

Sla ik vanmorgen de krant open, lees ik dat het vandaag Blue Monday is. Blijkbaar moet dit de meest deprimerende dag van het jaar zijn. Dit fenomeen blijkt verzonnen om mensen richting zonnige bestemmingen te jagen.
Komt dat even goed uit! Wij gaan voor de 3e keer "overwinteren" op Bali.

De vliegreis gaat verzorgd worden door KLM, beslist niet één van de goedkoopste vliegmaatschappijen maar wel één met een "non-stop" vlucht naar Denpasar op Bali. Niet helemaal waar want wij maken een tussenlanding in Singapore waar wij voor een uurtje naar buiten worden gestuurd, zodat er schoongemaakt en bijgetankt kan worden.
Vorig jaar vlogen wij met Singapore Airlines en moesten in Singapore overstappen. Enige haast was toen geboden om de aansluiting te halen, en die stress willen wij nu vermijden. Rennen met zware rugzakken gaat ons niet meer zo goed af.

De koffers zitten vol met elk 23 kg van alles en nog wat. Achteraf zal wel weer blijken dat het merendeel ongebruikt uit de koffers komt. Ons flatje is zo goed en zo kwaad als het kan, opgeruimd en wij trekken om 14.00u de deur achter ons dicht.
Annie en Jaap leveren ons weer af op Schiphol.
Alles is zelfbediening, inchecken, kofferlabel printen, paspoortcontrole......alleen het controleren van de handbagage gebeurt nog door een veiligheidsdienaar.
Soepeltjes overleven wij dit alles en wachten relaxed op het luchtbusje.

Met een half uurtje vertraging vliegen wij het stormachtige donker in, richting het ca. 12 uur verderop gelegen Singapore.
De zitruimte in Economy Comfort Class is ruim voldoende, dus geen klagen.
De stewardessen zijn, zoals in veel recensies valt te lezen, geboren in de jaren zestig, zeventig en tachtig. Laten wij het zo zeggen: zorgzaamheid verpakt in een niet al te strak lijf. Dat was bij Singapore Airlines wel anders.
Maar goed, wie ben ik, een 65-plusser met overgewicht.

De vlucht verloopt soepeltjes met hier en daar wat gehobbel. Het eten aan boord is zoals je mag verwachten van vliegtuigmaaltijden, niet echt lekker. Wij kunnen gelukkig wat slapen en zodoende gaat de tijd redelijk snel voorbij.