Druk

Indonesië, Bali

Tot op dit moment valt er, helaas voor dit reisblog, niet veel te zeuren over de Deense damesclub.
Zij zijn hier hier vrij ongemerkt binnen geslopen en houden zich abnormaal rustig, maar niet juichen voordat de dag voorbij is, het is nu erg vroeg.

De rum is op, dus er zal weer actie ondernomen moeten worden om het mogelijk te maken 's avonds een ruma-cola te kunnen nemen.
Bovendien moet de 3 1/2 kg wasgoed opgehaald gaan worden, er staat ons dus een bijzonder drukke dag te wachten.
Ontbijtje met een roerbak-eitje, dat eerst, dit keer bij Rosetta op het strand.

De wijn en rum is zo gehaald bij The Bottleshop. Wij snellen ervaren de A15 over en zijn zo weer op het kamp terug. Wij zijn zuinig met de sterke drank want het is hier niet bepaald goedkoop, maar wel nog steeds verkrijgbaar.
Al geruime tijd hangt de dreiging boven Bali dat sterke drank niet meer in winkels verkocht mag worden vanwege de islamitische regelgeving, maar vooralsnog ontspringt Bali de dans. Hindoes doen niet zo moeilijk en realiseren zich ook dat er goed aan wordt verdiend en bovendien dat veel toeristen gaan wegblijven zodra er een alcoholverbod wordt ingevoerd. Goed, wij kunnen aan de drank.

Het wordt eentonig, maar wèèr is er een crematie als wij op het strand liggen. Verkassen is er niet bij want wij genieten hier nog steeds van een sterk gereduceerde huurprijs voor de strandbedden. Bovendien zijn wij er nu wel aan gewend geraakt en relaxen rustig verder.

Bij terugkomst op de Kampong zien wij dat het zwembad in z'n geheel bezet is door de Deense dames. Zo te zien is het allemaal jonger spul dan de vorige lichting, meer pubers in allerlei soorten en maten.
Echt warmer dan ik het al had, word ik er niet van.

Gèèn bijzondere dag vandaag, wij leven nu een beetje in de routine-modus. Dit is onvermijdelijk als je ergens zo lang bent, maar geen zorgen, dat heb je thuis ook vaak genoeg.
De avond valt over Sanur. In de verte horen wij muziek van de diverse lokale muzikanten die mogen optreden in restaurants. Ergens speelt een Australische band, semi-hard-rock maar die horen wij gelukkig niet op ons terras.
De wijktempel verzorgt ook iedere avond muziek, wel hard maar geen hard-rock. Eerlijk gezegd hoor ik dit liever op Bali dan al die westerse muziek. Als ze dan toch iets willen verbieden op Bali, doe dat dan maar.

Heerlijk he als je het zo druk hebt met niet al te veel. Het zijn natuurlijk ook heel belangrijke boodschappen want een schone broek en een lekker glaasje, dan voelt een mens zich weer volkomen senang. Leo wat moeten we er nou van denken dat de Deense blommen je niks doen? Weet je wat, we denken er maar niks van. Fijn dat het weer zo goed blijft. We volgen jullie, Groeten.

Nel en Arij 2017-03-01 13:43:56

Om nou te denken dat jou, Leo, de nog niet duidelijke aanwezigheid van die Deense blommen niks doet lijkt me te ver gaan. Volgens mij zit je te popelen om van ze (ja/nee) te gaan genieten. Doe je best. Zojuist heb ik een lekker glaasje genomen dus dat gun ik jou ook !

Evert 2017-03-01 16:27:05

Dus het is gelukkig toch weer een kleureschema-dag, met de nodige drank best uit te houden lijkt me. Ik weet het niet Leo maar er gaan toch wel veel balinezen de (schoorsteen) pijp uit zo te lezen. Maarja zo'n kampvuurtje op zijn tijd is nooit weg.