Luisteren

Indonesië, Sanur

Aangezien Bea alweer een aantal dagen last heeft van een vastzittende hoest waarbij ramen en deuren bol komen te staan, neem ik weer contact op met de locale medische bekendheid Dr. Ari. Binnen het uur staan er twee medische assistenten op de drempel en na een licht onderzoek worden een paar plastic zakjes gevuld met pillen. Op de zakjes wordt beschreven hoe en wanneer in te nemen. Faktuurtje uitschrijven voor € 80, contact betalen en ze vertrekken weer.

Ondanks het mooie weer, kan je op het strand een kanon afschieten. Wij rollen derhalve door naar ons vaste koffietentje waar ze nu wel weten wat onze behoefte is op dit tijdstip, ijsthee (zonder suiker) én cappucino (strong). Ook nu weer zitten er enkele Nederlanders vol met ervaringen over het leven op Bali, die luid en duidelijk hun wel en wee zitten te verkondigen.
Ap, een tachtiger, is een van hen en zit vol met humor. Hij relativeert veel opmerkingen met de nodige humor. Wij horen alle beweringen en sterke verhalen aan en denken er het onze van.
Je gaat gewoon een een tafeltje verder zitten en je kunt alles volgen. Eigenlijk is het gewoon terrastheater door 4 mannen, en soms zo komisch dat de tranen in je ogen staan.
Na een extra bakkie /biertje zoeken wij alsnog ons strandbedje op, je kunt tenslotte niet de hele dag "luistervinkje spelen".

Wij hebben een paar Nederlanders geadviseerd om naar de glazen brug te gaan. Het is een ideaal tripje voor een dagdeel. Hen wel het advies meegegeven om de wandeling op film te zetten tbv de nabestaanden. Zouden ze doen. Wij zijn benieuwd of wij ze nog hier gaan treffen.

Bea zit nu aan de anti-hoest pillen. Aan de andere kant van mij ligt nu een Deen die óók een kuurtje kan gaan vragen. Krijg ik dan nooit rust? 😉
Ik staar maar een beetje in de verte.....

In de gedachten van mijn horizon
spiegelt zich de diepblauwe zee
inzoomend ontwaart zich langzaam de scheidingschelp
tussen de heldere blauwe lucht
en het azuurblauwe wateroppervlak

Woeste golven beuken tegen de golfbrekers
en spatten tot niets uiteen
aanrollende golven
vormend witte schuimende koppen
en storten zich vol overgave op het vlakke strand
oplossend in witte luchtbellen
de zee en de lucht worden weer één

Gegeten bij warung Beringin Panti's

Het weer.
Vandaag: max. temperatuur: 30°C / half bewolkt/ droog/ aardig wat wind.

Hopelijk knapt Bea snel weer op. Beterschap.

Carla 2023-02-20 13:26:27

Ach jij arme Leo; Ik zou zeggen; drink er maar een biertje op en stop die vliegtuigdingetjes in je oren. Ik ga er wel vanuit dat je Bea met een warme groc verwend en haar lekker onder stop anders doe ik je wat ! Veel plezier, Evert

ervanhalen@gmail.com 2023-02-20 14:47:28

Poëtisch verslag weer, mooi hoor! We hopen dat Bea snel opknapt!

Corrie 2023-02-20 16:20:02

In Hellevoetsluis krijg je het advies de neus te spoelen met een zoutoplossing, en inderdaad 6 weken later stopt het blaffen. Beterschap Bea.

Dickie 2023-02-20 16:38:07

Beterschap en sterkte 🥴

Willeke 2023-02-20 17:53:17

Leo, je bent weer goed bezig, ga zo vooral door. Bea, van harte beterschap.

Nel en Arij 2023-02-20 20:58:15

Wat heerlijk om jou proza te lezen. Ik denk dat je maar een flesje witte wijn moet kopen voor Bea dat is het beste medicijn Groeten van ons uit Spanje we reden vanmiddag door de sneeuw! Thuis ontkurken we er een en gaan we lekker samen nagenieten!!