2020

Indonesië, Denpasar

Dacht ik dat ik hier de laatste ski-stok had gezien, doemt er toch wéér één in mijn gezichtsveld op. En dat is nog niet alles. Met de slapers nog in mijn ogen zie ik dat óók de zitzakken weer achter de rododendrons vandaan gehaald zijn, er hangt zelfs al een oudere medemens in. Vanavond toch maar even checken of hij inmiddels is gered.

Het is vandaag zo warm dat er nóg minder ondernomen wordt dan normaal. Nog een geluk dat de luchtvochtigheid maar op 51 % komt. Er zijn weer wat nieuwe badgasten om ons heen, dus er wordt flink gekakeld. Gezellig koffie gedronken met Els en Herman, iets waarvoor zij normaal niet zo te porren zijn.
Bea gaat toch maar langs de pedicure, Little Made. Er zitten nog een paar roepie in de portemonnee, dus vooruit maar weer.

Vanmorgen de taxi voor vrijdag naar het vliegveld geregeld en bij het hotel de aanbetaling (= 1 naçht) voor overwintering 2020 gedaan. Je kunt nu al een periode en een specifieke kamer in het hotel reserveren. Pas wanneer je vliegtickets hebt gekocht, dan wordt de exacte periode vastgelegd. Wij kunnen ons in de loop van de komende tijd dus nog bedenken en de overwintering aanpassen of annuleren en dat kost je dan 1 nacht als "boete". Dan moet je natuurlijk niet reeds de vliegtickets gekocht hebben.

Wij krijgen steeds weer, aan het einde van de overwintering twijfel bij het antwoord op de vraag of wij hier weer terug gaan komen.
Dat zal voornamelijk veroorzaakt worden door de lange periode dat je op één plaats zit en het feit dat wij hier al veel gezien hebben.
Maar ja, wij hebben het hier over het algemeen uitstekend naar de zin en het is voor ons moeilijk om een andere, betaalbare overwinteringslokatie met hetzelfde, bestendige klimaat, de warme mensen en mooie natuur te vinden.
Goed, wij hebben nog even om er over na te denken.

Vanavond zien wij dat er niemand meer in een zitzak zit.

Het weer: 34 grC bij 51 % luchtvochtigheid, licht windje, onbewolkt.
Gegeten bij: Tootsie

Ja mensen het gaat opschieten. En jullie hebben nog alle tijd om over volgend jaar na te denken. Wij genieten vandaag nog maar even van het laatste dagje zomer in februari.

Dickie 2019-02-27 11:24:41

Lagen er achter de rododendrons misschien nog wat zelfgebakken Friese koeken of zelf gehaakte theedoeken? Toch even checken misschien. Als jullie het er goed hebben, dat is toch de hoofdzaak!