Ontbijt

Indonesië, Denpasar

De dag begint hier natuurlijk ook met een hapje ontbijten, 's avonds is het een hapje eten, dus dan mag ik dat zo wel benoemen. Een hapje ontbijten dus, en dat klinkt ook gezelliger.
Maar het ontbijtje is hier geen feest hóór, tenminste als jouw keus dan niet op Indonesisch eten valt.
Je hebt de keuze uit heel kleine stukjes vers bruin brood, en wit en bruin oudbakken brood.
Het kan voor je geroosterd worden, maar die machine is al jaren aan vervanging toe.
Het roosteren duurt een eeuwigheid, laten wij zeggen een minuut of zeven, voordat het brood licht geroosterd uit de gleuven gepeuterd kan worden. Opletten, want loop je tussentijds even weg, dan gaat er een andere, slimmere oudere met jouw brood vandoor. Om dan te roepen "leg neer dat brood !", dat doe je niet.
Enfin, de volgende halte is de plek waar enkele leerlingen eieren naar wens staan te bakken.
Als er niemand voor je is dan ben je hier minstens 5 minuten kwijt.
Wachten is in de eetzaal dus de normaalste zaak van de wereld.
Nu ik toch bezig ben: 46 dagen ontbijten waarbij je 7+5=12 x 46= 552 minuten (9,2 uur) staat te wachten, dat is nota bene een volledige stranddag !

Nog zo'n vreemd fenomeen is de boterham, of zoals ook wel wordt genoemd, de brotram.
Wij weten allemaal wat ermee wordt bedoeld, maar wat heeft het in vredesnaam met boter en ham te maken. Mmmm......laat verder maar zitten.
Gelukkig wordt ik in mijn overpeinzingen gestoord door Bea. "Wil jij een rum/cola? Je hebt zo hard gewerkt !". Natuurlijk wil ik dat, en dus loop ik naar de koelkast en vul mijn glas, zo gaat dat.

Dat wat ik heb opgeschreven heeft niet zoveel met een dagboek te maken, maar het vult in ieder geval deze bladzijde van een plezierig rustige stranddag.

Het weer: half bewolkt, droog, 30 grC
Gegeten bij: Ayumanis

Dat wordt nog wat als het hotel dubbel zo groot wordt; ben je zeker 2 stranddagen kwijt. Aandachtspuntje!

Dickie 2019-02-11 19:23:09

Misschien komt er in met de uitbreiding wel een snellere broodrooster en 2 leerlingen.