Dag 9

Indonesië, Sanur

Dag 9-wo
Als je in deze periode naar Indonesie reist, accepteer je warmte, regen en een hoge luchtvochtigheid. Als je maar lang genoeg blijft, wen je hier aan, en nu al vinden wij de regen wel lekker, het is gewoon een warme douche. Die tropische regenbuien/hozen duren nooit lang en de temperatuur blijft heerlijk hoog.
Muggen zien of horen wij niet of nauwelijks maar die paar die in de hinderlaag liggen, hebben het dan op Bea gemunt.

Het zit hier redelijk vol met vakantie-vierende Australiers en natuurlijk Nederlandse overwinteraars. Het aantal gasten van OBI blijkt terug te lopen, vorig jaar nog 60 mensen, nu nog maar 34 in ons hotel. De nieuwe generatie ouderen schijnt nu nog maar 1 of 2x mee te gaan en zodra duidelijk is hoe het hier in zijn werk gaat, gaan zij op eigen gelegenheid. Iets wat wij in principe voor volgend jaar ook op het oog hebben. De nieuwe generatie ouderen is meer bereisd en het is natuurlijk aardig dat je de nodige faciliteiten door OBI geboden krijgt, maar ik kan niet zeggen dat je niet zonder kunt, en niet onbelangrijk, het maakt de reis behoorlijk duurder.
De meeste van onze medereizigers zijn al vele malen met OBI naar Bali gekomen, maar dit is volgens mij een figuurlijk en letterlijk uitstervend ras.

Wij wandelen naar de plaatselijke scharrelaar "het watermannetje" want hij verhuurt ook fietsen, althans, als je deze roestbakken zo zou mogen noemen, ze lijken zo uit de gracht te zijn getakeld. Hij heeft ze in ieder geval gangbaar gemaakt en wij huren ze voor de komende 5 weken. Totaalkosten 50 euro en dan zullen wij wel weer geweldig zijn afgelegd, maar dat zal ons een worst zijn. Weinig geld voor 5 weken meer mobiliteit, en je wilt niet altijd maar in een taxi zitten.
Enige probleem, men rijdt hier links en het verkeer oogt chaotisch. Daarover ongetwijfeld later meer.

Het eten is hier voorlopig prima. Je kunt volop langs de straat eten, en eten in duistere tentjes, maar daar wagen wij ons niet aan. Die paar euro die je goedkoper uit bent, nemen wij op de koop toe, het is toch al goedkoop genoeg. Gisteravond bijvoorbeeld beiden een hoofdgerecht, paar biertjes en koffie voor in totaal 11 euro. Een week op Bali heeft nog geen darmklachten opgeleverd en dat willen wij zo houden.

Lekker en goedkoop als je daar eenmaal bent! Nu nog even wennen aan die muggen Bea, dat is echt vervelend! Het zit in de familie want ze vinden mij ook heel lekker terwijl Dick nooit gestoken wordt, niet eerlijk!

Corrie 2016-01-27 16:56:29

27 januari, 17.00 uur Koude regen, windkracht 6 en 11 gr.C. Geen weer om jaloers op te zijn voor jullie. Geniet maar lekker van het klimaat daar. Zeer verstandig om goed op de voedsel-veiligheid te letten want knap ziek worden tijdens je vakantie daar zit niemand op te wachten. Arman naik sepeda!