Verandering

Indonesië, Denpasar

Wij zitten nu al weer ruim een week in Sanur. Binnen een paar uur heb je het gevoel alsof je nooit bent weggeweest. Er verandert hier niet zoveel en dat hoeft voor ons ook niet zonodig.
Het hotel blijft voor renovatie in aanmerking komen, maar de gebreken storen ons niet zo. Deuren en kasten die niet goed sluiten, een dichtgeslibte douchkop, een blikken toiletrolhouder etc etc , het deert ons niet.
Goede bedden, koud en warm water, een normaal toilet met sproeivoorziening, airconditioning, eigen buitenterras, strand en restaurantjes voor de deur.Wij vinden dit prima.
Het personeel in de naburige bedrijfjes blijft ook vrij constant. Mooi, want dan krijg je ook wat beter contact.

Discomuziek is hier nog nauwelijks doorgedrongen. Zelden hoor je de bekende, hoogst irritante basdreun. Wanneer die uit de hotelbar de kop opsteekt, wordt het personeel er direkt op gewezen dat dit geluid maar in huiselijke sfeer geproduceerd moet worden. Niet helemaal te voorkomen natuurlijk, maar de volumeknop mag best in een iets bescheidener stand. Hier maakt zo'n verzoek nog indruk.

Het strand valt bij eb behoorlijk droog, verder dan wij hier eerder gezien hebben. Misschien daalt de zeespiegel wel ipv dat hij stijgt. Geen idee waardoor dit nu komt.

Voor de verandering gaan wij morgen een dagje op stap naar de zuidkant van het eiland, Kab Badung, met plaatsen als Nusa Dua, Benoa en Jimbaran. Wij zijn benieuwd.
Het weer mag nu wel een beetje beter worden, want 28 grC is wat aan de koude kant 😊
Vandaag trekken er enkele hoosbuien over. Niet getreurd, een parasol en een parapluie houdt ons droog. Die buien duren normaliter niet lang.

Vanavond zoeken wij het eten dicht bij huis. De hemel ziet er dreigend uit en die vooruitziende blik houdt ons lijf droog. Wat nakeuvelen met Nieuw-Beijerlanders en er zit wederom een gat in de avond.

Het weer: zwaar bewolkt, wisselvallig, 28 grC.
Gegeten bij: Luthus.

Als voormalig bootjesman weet ik dat bij springtij het water bij hoog water hoger is en bij laag water lager dan normaal. Maar jullie zijn al zo vaak op het strand geweest dan had je dat al eerder gezien, dus een raadsel. Je gebruikte in je verslag het woord normaliter, ik moet dan altijd aan onze welbekende tuinman denken, kijk dan maar uit als hij een gifspuit in handen heeft. Weer genoeg onzin voor vandaag, we zijn nieuwsgierig hoe jullie het bezoek aan het zuidelijk deel van het eiland ervaren, goede reis en veel plezier.