Aankomst

Indonesië, Denpasar

Vier uur later en ca. 8 km boven het aardoppervlak: onze normale nachtrust schiet er bij in vanwege het feit dat de klok 7 uur vooruit gezet is. Slapen is er in het vliegtuig dit keer nauwelijks bij. Er is veel heen en weer geloop. Naast mij hoor ik nog steeds "blurp-blurrp-blurrrp-blurp". Inmiddels kan ik niet meer lachen om dat geboer, maar ik denk dat de man een ziekte onder de leden heeft.

Eindelijk landen wij in Singapore, nog een laatste blurp in mijn rechteroor en ik kan Mister Blurp achter mij laten.
Wij spoeden ons naar een balie waar wij een kortingsbon van Singapore Airlines kunnen krijgen. Hiermee kopen wij 2 x 1 ltr. witte Bacardi rum voor ca. € 3 totaal (normaal ca € 46 ) Nog een duur biertje binnen laten zakken en dan door naar de volgende gate.
De overstap gaat vlekkeloos mede gezien het feit dat alles afgehandeld wordt in terminal 2 en wij ons niet haastig richting een andere terminal hoeven te begeven.

Wij koersen nu naar Denpasar op Bali. Nog 2 1/2 uur te gaan in een half gevuld toestel.
Els en Herman worden opgewacht door Gusti, de gids waarmee al een aantal tourtjes gemaakt zijn. Bij ons zit het afhalen en wegbrengen in de hoteldeal, de chauffeur kennen wij niet.
De route naar het hotel gaat over inmiddels bekend terrein. Het is slechts een uurtje rijden en daar doemt ons hotel Inna Sindhu Beach op, de plek waar wij ook nu weer het grootste deel van onze overwintering gaan doorbrengen.
Een hartelijk welkom van de mensen van het hotel, allemaal bekende gezichten, beetje bijpraten en naar de kamer waar wij vorig jaar ook zaten.
Er staat al een biertje klaar en die sist tijdens de verwerking. Het is hier 30 grC en dat zijn wij nog niet gewend. Nog een bier dan maar, een grotere wel te verstaan.
Inmiddels zijn de koffers geleegd en hangen wij alweer op een strandterras, waar het nu nog heel stil is.
Wij eten nog wat en trekken ons vervolgens vroeg terug op onze kamer om de vermoeienissen van 24 uur reizen te verwerken.

Gegeten bij Rosetta.

Het lijkt op goed thuiskomen toch? Gaan jullie maar lekker slapen, verdient na alle inspanningen. En dan er weer tegenaan, we kijken er naar uit!

Nel en Arij 2019-01-16 12:44:29

Ja hoor dit is weer echt thuiskomen! En wil je voortaan niet meer over lekker biertjes praten? Hier kost een glas goedkope wijn bij het eten 10 Euro Biertje 12 en het is nu ook nog eens koud! Veel plezier daar en gedraag je!!!! Groeten fijne vakantie

Ellen en Jan 2019-01-16 17:08:24

Wat een reis zeg vierentwintig uur onderweg, maar dan heb je ook wat, 30 Celsius, wuivende palmbomen,witte zandstranden en lekker koud bier. Om jaloers op te worden. En nou heb ik al het schoons in het vliegtuig niet eens genoemd. Natuurlijk jammer van die boerende chinees, maarja je kan niet alles hebben. Groetjes en nogmaals en fijne vakantie gewenst.

Jaap en Gerda 2019-01-16 18:08:41

Wat ziet het er allemaal heerlijk en bekend uit mensen. Wij wensen jullie een heerlijke tijd met veel "yoga voor de ogen", ook voor Bea.

Frans en Dickie 2019-01-16 21:02:13

De reis lekker achter de rug, altijd fijn!!!