Dag 16 - di - verblijf in Cheyenne (2)

Verenigde Staten, Cheyenne

Vanmorgen is er de Grand Parade en die komt voor het hotel langs, vandaar dat wij hier geboekt hebben zodat wij er bovenop zitten.
Het zonnetje schijnt helaas vandaag niet en dus beloofd het een frisse dag te worden.
Men heeft stoeltjes voor de deur gezet dus wij zijn er als de kippen bij om er twee te bemachtigen.
De parade duurt ruim een uur en er trekt een bonte stoet voorbij aan ruiters te paard, antieke rijtuigen en auto's, versierde karren, militairen, politieke figuren, fietsers, oude postkoetsen en andere dienstverleners, en muziekkorpsen
Op ons deel van het parade-parkoers valt ons de publieke belangstelling een beetje tegen maar dat kan ook met het ontbrekende zonnetje te maken hebben, of met het feit dat deze parade deze week 3x voorbij komt.
Wij drinken een bak koffie in het hotel en besluiten, teneinde de tijd tot ons 2e bezoek aan het Cheyenne Frontier Days terrein door te komen, in de directe omgeving een beetje te shoppen.
Het is echter al gauw gedaan met de kooplust want het is allemaal niet de smaak of te duur. Wij hebben verder geen zin om de rest van de middag nog wat te
ondernemen.
En nu gaat het weer roet in het eten gooien. De ene na de andere regenbui komt over de stad heen en wij moeten onze plannen bijstellen.
Het terrein van de CFDays biedt nauwelijks bescherming tegen de regen, dus een bezoek aan een indianendorp en een old west museumdorp schrappen wij.
Wij gaan eerst maar in de stad eten en daarna zien wij wel of wij nog zin hebben om naar de "wereldkampioenschappen" bull-riding te gaan.

Het is 19.00u en de regen wordt minder, wij gaan alsnog naar de bull-riding.
Na enkele dansen van een groep indianen kan de wedstrijd om 20.00u beginnen.
Het doel is om 8 seconden op de rug van de wilde stier te blijven zitten en de stijl waarop dat gebeurt, levert ook punten op. Verder is het letterlijk en figuurlijk een afvalrace. De verkleinde arena is in een modderpoel veranderd, en dat maakt het wat leuker.
Wat opvalt is hoe fanatiek het publiek dit gebeuren beleefd, in onze ogen nogal overdreven.
Twee uur later is de winnaar bekend en kan iedereen weer naar huis.
Het was weer een lange, maar aangename dag. Het zonnetje werd wel gemist.

Geweldig om dit mee te maken. Beetje jammer van het weer. We zien uit naar jullie volgende avonturen.