Winkelen

Indonesië, Bali

De weersverwachting is voor vandaag niet goed, wanneer je aan strandweer denkt.
Veel bewolking en af en toe een zonnetje. Afgelopen nacht heeft het hier erg hard geregend.
Wij hebben afgesproken met Els en Herman om naar het winkelcentrum Centro in Kuta te gaan.
Wij nemen enkele van onze miljoenen mee, en stappen in een taxi, en na een half uurtje zijn wij al ter bestemder plekke.
Eerst een bakkie natuurlijk, en dat doen wij op de bovenste verdieping van Centro, in de buitenlucht met uitzicht op de zee van Kuta. Hier is nog geen strand te zien want dat begint een paar honderd meter verderop.
Daarna gaan wij de big spender uithangen, dat wil zeggen de dames bepalen waaraan geld uitgegeven gaat worden, de heren mogen de portemonnee trekken.
Er worden tientallen kledingstukken betast en gepast en gelukkig resulteert dat nog in enkele gerichte aankopen.
De meegebrachte miljoenen blijven grotendeels in kas.
Er zijn hier best mooie spullen te koop maar voor echte koopjes moet je hier natuurlijk niet zijn, veel prijzen hier benaderen al het niveau dat wij in het Westen gewend zijn.
Inmiddels valt de ene na de andere hoosbui op ons dak, wij hebben met het winkelen een gelukkige keuze gemaakt.
Na een paar uren slenteren beginnen ruggen en knieën te protesteren en zoeken wij een taxi op.
Gezien de regenval sprinten wij naar buiten en springen in een net voorrijdende taxi, een rij wachtenden verbijsterd achterlatend.
Zo'n taxiritje kost uiteindelijk 150.000 roepi ( € 10,45 ) enkele reis, niet al te duur voor een rit van 30 minuten.
In Sanur haal ik nog even de schone was op, zoek een pinautomaat die geld in kas heeft (is ook niet altijd gegarandeerd) en reserveer een tafeltje voor aanstaande zondag bij Made, want dan moeten wij natuurlijk de verjaardag van Bea, en ook van Els met een mooi etentje luister bij zetten.
Het gaat allemaal tussen de regenbuien door, het is vandaag echt slecht, alleen de temperatuur is nog altijd heerlijk.

Prachtig bruggetje van Geld naar Winkelen. Maar kan me voorstellen dat in zo'n modern en mooi winkelcentrum de Roepi's flink de klip uitvliegen met westerse prijzen. Maar zo af en toe moet dat kunnen, bij verstandige mensen als jullie regelt dat zich zelf. Overigens hier somber, regenachtig en slechts 4 gr. C. Veel plezier daar.