Fondry des Chiens met Erika

België, Nismes

Om 9 uur hadden wij deze morgen afgesproken met Marijke's vriendin Erika, in Nismes.
Bij aankomst begroeten we nog net even haar vriend, die met de fiets vertrekt. Ik vergeet bijna mijn plantje en tekening af te geven , bedoeld als bedanking voor Erika's gulle uitnodiging.
We hadden gevraagd naar een wandeling van ongeveer 8 km, en dat is precies wat we kregen...prima gids van de streek dus.
De Fondry blijft indrukwekkend.Beneden in de rotsformatie, stelde Erika 2 alternatieven voor om terug uit de diepte te klimmen: gewoon via hetzelfde pad waarmee we waren afgedaald, of klauterend via de rotsblokken, via een gekend parcours. Ze zou ons wel begeleiden en helpen indien nodig...
Ik koos voor de meer avontuurlijke optie natuurlijk, Chris voor het zekere pad. Uiteindelijk was de eerste opstap de moeilijkste voor mij, de rest ging vlotjes en 't was nu ook weer niet zo spectaculair. Toch blij dat ik het deed, ik voelde me veilig met mijn gids.

Op de terugweg door het dorp vonden we eindelijk een huisje dat past bij onze portemonnee...😉

Bij Erika thuis, kregen we nog een lekkere vegetarische ovenschotel aangeboden, en als toetje leuke gesprekken over vanalles en nog wat.

Nogmaals bedankt Erika voor jou ontvangst en voor jou tijd. Bij ons ben je ook altijd welkom in Brugge.

En...geen onbelangrijk detail: het bleef weer droog vandaag, tot rond 16 uur toen we terugkeerden naar Fumay.

Morgen is alweer onze laatste dag...we hopen nog een wandeling in de omgeving van Willerzie te kunnen stappen.

Bravo Lucienne voor de klimbeurt!

Catherine 2024-02-11 09:24:24

Mooie foto's. Mooie kleuren, mooie omgeving ! Leuk dat je de avontuurlijke weg koos 🙂