Op de Veluwe met koko.

Nederland, Epe

Ik start even met gisteren,de dag was zo goed gevuld dat ik geen zin meer had in onmiddellijke verslaggeving...
In de voormiddag zijn we Epe wat gaan verkennen en deden we inkopen op de markt...enkele lekkere kaasjes en een notenstokbroodje voor het middageten. Om 13.30 is de tentoonstelling van Rien Poortfliet in het Veluws museum open in Epe.We zijn de eerste bezoekers van de dag, want we zitten strikt op schema...om 15.45 willen Chris en ik nl. deelnemen aan een wildspeurtocht met boswachter Jan Niebeek van "Zie, de Veluwe leeft!"

Het museum omvat o.a. ook een geleid bezoekje aan een authentieke Gelderse boerderij uit begin 18de eeuw, ingericht met spullen uit begin 20st eeuw.

Naast de prachtige tekeningen van Rien Poortvliet is er ook een leuke tentoonstelling over handwerken uit vervlogen tijden.

Onze wildspeurtocht levert helaas geen spectaculaire ontmoetingen op, maar de boswachter vertelt wel veel interessante weetjes over het bos en zijn bewoners en reikt ook wat tips aan om zelf wild te spotten.

Toen we weer in ons huisje kwamen hadden DnA een leuke verrassing...ze hadden een tafel gereserveerd in een restaurant in Epe. Een restaurant genaamd Koko...leuk, want toen we klein waren noemde ik mijn broer altijd "koko"...zeker als ik welgezind was, anders kon het ook wel eens "koote" zijn.
Maar de verrassing werd pas compleet, toen we vernamen dat het een Japans restaurant was. Dit was voor ons volkomen nieuw...en het viel best in de smaak. Bedankt DnA voor de heerlijke avond en de verruiming van onze horizon.

Vandaag zijn we dan iets buiten Epe een wandeling gaan maken van een 7tal km. Het is alweer prachtig zonnig herfstweer.
Net naast onze parkeerplaats is er een eetgelegenheid waar we achteraf een lekker warm soepje eten met verschillende soorten desembrood. Het brood hier in de streek is bijzonder lekker.

Daarna vertrekken DnA terug huiswaarts, wij blijven nog een nachtje.

We denken eraan om morgen bij het ochtendgloren op te staan en hier in de buurt wat dauwfoto's te nemen, en wie weet wat wild te spotten...

Een verslag die menig één doet watertanden!