Wandelen Nonceveux

België, Durbuy

Vandaag nemen we de auto om op zo'n kleine 30 km van ons verblijf een veel belovende wandeling te doen van 7,5 km, Ninglinspo genaamd. De folder spreekt van een romantische vallei, die smaakt naar mysterie en fantasie.
De wandling wordt aangegeven van op afstand en er is een redelijk grote parking voorzien. We komen aan, en het lijkt er nogal toeristisch, want de parking staat bijna vol...van heinde en ver komen de mensen op het mysterie af. Helaas...we kozen de verkeerde dag uit, want er is een drijfjacht, net vandaag...pff.
We kijken eens op de wandelkaart op de parking en zien dat er wel een wandeling bereikbaar is aan de andere kant van de Amblève. Wel 10 km, maar we besluiten deze dan maar te doen.
Het eerste stuk loopt vlak langs het water en na een stevige klim keren we terug door de bossen op de heuveltop.Een mooie wandeling toch ook.
Rond 16.00 uur zijn we terug in Houmart, tijd voor een badje en dan gaan we iets gaan eten.
We zijn gaan eten in Wéris dichtbij de plaats waar we morgen komen wandelen. Het adresje dat ik thuis had opgesnort zag er fantastisch uit, maar helaas volzet. Dat zal voor een andere keer zijn, we zouden het wel zien zitten om La Maison á la Campagne eens helemaal af te huren met familie...tot 8 personen kunnen hier overnachten.

Yep geef info maar door aub ziet er weeral super uit ..

Ria 2017-11-07 15:50:41

Ninglispo meermaals gedaan toen onze gasten nog vrij klein waren, ga toch maar eens terug op een rustige dag !