Eerste rit op de Nort Sea Cycle Route UK

Verenigd Koninkrijk, Whitstable

Gisteravond hadden we nog een gezellige avond in de pub The Eight Bells in Dover, want in onze muffe sardienendoos was het enkel goed om te gaan slapen 😅 ...en dan nog!!
Het ontbijt viel uiteindelijk nog mee, omdat we er niks van hadden verwacht..al was de muffe geur ook hier rijkelijk aanwezig...nu ja voor 66 euro voor een overnachting met ontbijt voor 3 personen mag je niet veel verwachten.

Om vanuit Dover naar The White Cliffs te fietsen was niet niks op ons morgenzieltje...Maar daarna werden we wel beloond met een mooi fietspad en mooie zichten. Rond iets voor de middag bereiken we het plaatsje Deal, waar we een lekkere muffin eten. We fietsen nu verder richting Canterburry. Onderweg eten we nog een stukje stokbrood van gisteren, met de 2 laatste plakjes kaas van thuis. In Canterburry eten we "fish and chips" en onze maagskes zijn meer dan vol...het lukt ons dan ook niet zo goed, de volgende hellingen richting Whitstable te nemen...

In Whitstable zelf besluiten we stilaan voor logies te gaan zoeken. Eerst vraag ik het aan 2 venten op straat, maar hun verhaal blijkt niet te kloppen, een hotel met "something like oyster in it" vinden we niet. Een dame weet Ivan iets verder te vertellen van een hotel aan "the seafront". Dat vinden we, maar: volzet! Daar krijgen Ivan en Chris een plannetje mee voor nog een hotel "Hillsight view" . Na nog een stevig ritje in het avondlijke spitsuur bereiken we deze en we hebben geluk. Het is een B&B en we hebben een soort groot tuinhuis met minibadkamertje , 3 bedden, TV, meer ruimte dan gisteren in elk geval en geen muffe geur vooral, en dat voor 90 engelse pond.
Bovendien begint het te regenen van zodra we zijn uitgepakt...saved by the bell.
Morgen ontbijten we hiernaast, bij onze gastvrouw.

T heeft er ook zijn charmes.

Oswald 2017-07-11 20:32:04

goeie reis, hopelijk hebben jullie morgen niet te veel last van regen. hier heeft het al een fikse bui gedaan, goed vo den hof. Wat is jullie eindbestemming ?