Kanaal Champagne Bourgogne.

Frankrijk, Cousances-les-Forges

Deze voormiddag zijn we inkopen gaan doen op een 10-tal km van hier in een Leclerc warenhuis. De plaatselijke superette is nl. net nu ook met verlof en dus gesloten...
Na een lunch ter plaatse maken we ons klaar voor een fietstochtje langs het kanaal dat zowat evenwijdig loopt met de Marne.
We besluiten richting Joinville te fietsen en gewoon langs dezelfde weg terug te keren of misschien een lichte variant op de departementale weg aan de overkant van het kanaal.
Het is best leuk om nog eens echt vlak te fietsen...maar na 33 km langs het kanaal vinden we een beetje variatie ge0en overdreven luxe.
We komen laat terug..met ongeveer 60 km op de teller. We genieten nog van een pastiske op ons terras en dan maak ik het avondeten klaar: biefstukje met champignons in roomsaus en wat aardappeltjes...mmm.

het avobfeten na een pastiske, heerlijk! :)

marc vanpaemel 2022-07-25 21:21:10

Verbeterd intussen...🙃

Lucienne 2022-07-25 21:25:58

Dit komt ons bekend voor. Streek van de morvan, enkele jaren geleden, fietsen langs de kanaaltjes met hun narrow bootjes....