Langste fietstunnel van Europa.(60km, gereden hé, niet de tunnel)

Frankrijk, Tournus

Onze eerste vijf km deze morgen waren constant op en neer, met enkele bijzonder pittige stukjes bij, waarbij ik het uiterste van mijn klimdemonen moest loslaten om niet af te stappen.
Daarna kregen we een fietstunnel van 1,6 km , de langste van Europa naar verluidt. De Tunnel du Bois Clair. Raar gevoel in het begin...je rijdt het pikkedonker in en ook precies de frigo in. Na een tijdje kreeg ik het gevoel dat ik 's nachts reed , op een smal weggetje tussen 2 hagen.
Tegen de middag bereiken we Mâcon en kunnen er ook een lekkere salade eten met gesmolten kaas en brood.
Daarna suggereert ons routeboekje om gewoon omkeer te maken, maar wij volgen de voie Bleu langs de Saône tot in Tournus, waar het Musée du vélo zich bevind. Dat staat morgen voormiddag dus op het programma.
OK we mogen het vergeten, want museum is pas open om 14 uur, en we hebben geen goesting hier een dag extra te verblijven.

Hallo Jullie avonturen lezen is prettig. Zo reizen wij een beetje mee. Wij houden nu vakantie thuis en genieten volop van onze tuin en terras samen met onze Paco die het hier al goed gewoon is. Nog een vlotte (niet te lastige) reis

Iris Allaert 2016-07-26 19:38:38

Moesten jullie Peter Sagan tegenkomen, vraag een paar truitjes, enkele handtekeningen een reisje naar Zilina ( Slovakije ). Ik denk dat hij op hoogtestage gaat ter voorbereiding van de Olympische Spelen, ( Moutainbiken ) 🚵🚵🙃🙃