Naar uitvalsbasis Immerath.

Duitsland, Immerath

Het was rond 10 uur tegen dat we Ruddervoorde verlieten, maar de zon was alvast van de partij.
Het verkeer viel mee, al waren er af en toe wat belemmeringen door werkwegzaamheden.
We komen iets later aan in Immerath als het het uur waarop we ten vroegste konden inchecken, nl 15 uur.
Onze vriendelijke gastvrouw Anni, wijst ons het verblijf en daarna gaan we nog snel wat inkopen doen in Lutzerath, een nabijgelegen dorpje. We zijn al snel geïnstalleerd en genieten van een plaatselijk drankje: een zoet wit wijntje voor mij en een amberkleurig biertje voor Chris. Voor de eerste avond heb ik eten mee van thuis: een posteleinsoepje en een lekkere hutsepot. Voor morgen hebben we alles in huis om een spaghetti klaar te maken.
Het appartement is goed ingericht en ruim en uiterst rustig gelegen, zeker een aanrader voor de liefhebbers van de streek, zoals er wel enkele in onze familie zijn.😊 We zitten niet zo ver van Ediger.
Voor morgen hebben we een wandeling van zo'n 14 Km gepland die hier op amper 120 m langs komt: Wanderung durch die Zeit.