We verhuizen nog wat dieper Bretagne binnen.

Frankrijk, Plouégat-Moysan

Deze morgen was het opladen in de regen in St Aubin. We nemen afscheid van ons huisje en onze vriendelijke host Christian.

Het is ongeveer 200 km rijden naar ons tweede kleine huisje. Onderweg slaan we af naar Moncontour een middeleeuws dorpje, ons aangeraden door onze laatste warmshowergast uit Bretagne. Gelukkig regent het dan maar lichtjes meer.
's Middags eten we in een Crêperie..hoe kan het ook anders in Bretagne...een galette, genaamd "Belle de Saint Brieux" met St Jacobsschelpen, prei en algen. We hadden ergens gelezen dat de Bretoenen cider drinken bij hun "galettes" dus bestellen we 1/2 liter cider er bij. Raar maar waar, die krijgen we geserveerd in een kruik met 2 kommen. "Il sont fous ces Bretons?!"

We rijden een stukje verder richting de kust, nabij de baai van Saint Brieux, een willekeurig punt op de kaart aangklikt en we komen net bij een stuk GR 34. Daar er zelfs wat zon is af en toe, maken wij er een kleine wandeling van ee 5-tal km....de zee lijkt dicht, maar is toch nog ver.

Iets na 16 u bereiken we Plouegat Moisan en rijden we ergens dieper en dieper naar "the middle of nowhere" tot een mevrouwtje teken doet dat we er zijn.

De eerste indruk van het huisje was iets minder dan ons vorig adres, maar dat was dan ook haast de perfectie.
Het is binnenin minder smaakvol ingericht maar we hebben een grotere badkamer en moeten niet op ons knieën naar bed. De buitenruimte is gezelliger, maar of we daar veel genot zullen van hebben valt nog af te wachten. Vanavond was het er in elk geval leuk in de avondzon.