Naar de vallei van God.

België, Blieberg

Om 10.30 stonden we paraat voor onze Nederlandstalige gidsbeurt in de Abdij van Val Dieu in Aubel.
Een enthousiast verteller, onze gids. Maar zoals hij zelf nadien van zijn tong liet rollen
toen hij de vraag stelde wat de mensen van zijn verhalen zouden onthouden...niet zo veel meer dan dat het lekker bier was (zelfs dat niet wat mij betreft... hahaha).
Van de brouwerij zagen we helaas maar weinig, want die is volop aan het uitbreiden. .en in verbouwing.

Na meer dan 2 uur door alle gebouwen rondgeleid geweest te zijn , volgde de degustatie van twee biertjes met wat Val Dieu kaas

In de "Casse Croute" konden we aan een heel democratisch prijsje lekker middagmalen, een aanrader als je naar Val Dieu komt.

Daarna was het tijd voor een kleine wandeling rondom de Abdij : le parcours Natagora, van een kleine 3 km. Aansluitend wandelen we nog eens door het mooie park van de abdij, en we houden het zelf helemaal droog vandaag.

We sluiten ons bezoek af met de abdijwinkel, waar we nog wat bier en kaas inkopen.

Morgen is onze laatste dag...hopelijk nog een droge dag.

T was ondanks de omstandigheden toch een deugddoende reis met vooral de wil om er het beste van te maken! Voor herhaling vatbaar , even de batterijen opladen ....