Te voet naar Alt stadt Detmold . 14 km

Duitsland, Detmold

Een week in Detmold zonder het stadje zelf eens te bezoeken, dat is "not done" vinden wij. We gaan vandaag dus te voet naar die Alt Stadt , gaan er op stadsverkenning en keren langs een andere weg terug.
We vinden een leuke weg die grotendeels langs de omheining van het Freilicht Museum loopt en uitkomt aan het Friedlichtaler Kanal, bij een watermolen. Via het voetpad langs het kanaal lopen we het oudere stadsgedeelte binnen. Er is toevallig een grote vlooienmarkt en veel volk...wat voor ons een deel van de charme wegneemt. Eenmaal in de stad is er bovendien nog de gewone wekelijkse markt... Maar het is intussen middag geworden en de zon komt erdoor. We gaan lekker eten op een terras bij een Italiaan. Na het eten volgen we een stadswandeling en keren dan terug naar de Alter Weg via een parallelweg van de grote baan.
Ongemerkt hebben we zo alweer 14 km gestapt volgens Strava en toch enkele mooie plekjes ontdekt in de buurt. O.a. een mooi park bij de Hogere Muziek School, en het plaatselijke kasteel.

Jullie hebben echt wel een mooie streek uitgekozen