Episch Epe

Nederland, Epe

Zo heet de geplande wandeling van de dag. Gereserveerd via de website van Happen en Stappen. Voor 22 euro per persoon. Uiteraard zijn we benieuwd hoe dit arrangement zal verlopen.
Meevaller nr 1 deze morgen: het is prachtig weer!
Meevaller nr 2 is het start- en eindpunt van de route: Hotel de Witte Berken...het ligt net buiten het park waar we verblijven. We hoeven dus de auto niet in. Om 9u45 starten we van aan ons huisje richting startplek, waar we een bakje koffie geserveerd krijgen met naar keuze 3 soorten gebak. We kiezen voor het warme appeltaartje. We krijgen ook een mooie routebeschrijving met bijhorende kaartjes, netjes geplastificeerd, zodat het ook bij regenweer geen problemen oplevert.
Blijgemutst stappen nu het eerste deel van de tocht, een kleine 7 km richting Emst, en een warme kom soep. We genieten volop van het wisselend landschap: akkers, bossen,veengebied...zon en blauwe lucht...het kan niet op.
Als "top of the bill" krijgen we nog een ontmoeting met een vos: als we even stilstaan in het bos, zie ik iets naar ons toelopen op het brede bospad...Eerst denk ik aan een hondje en verwacht ik nog zijn baasje erachteraan te zien komen...maar hoe dichter hij komt hoe duidelijker het wordt : het is gewoon een vos die naar ons toe loopt. Ik breng het voorzichtig tot Chris zijn aandacht, want die heeft net zijn smartphone in de hand..."daar is een vos, neem NU gewoon een foto!!" Maar net dan krijgt de vos het natuurlijk ook door en draait zich om en vlucht weg. Geen foto dus, wel een leuke ervaring.
Tegen dat we de plaats in Emst hebben bereikt waar we soep zullen krijgen, hebben we beiden al ferm goesting gekregen, en hopen we er een beetje brood met boter bij te zullen krijgen...
Onze fantasie blijkt de werkelijkheid niet te overtreffen: we krijgen warm stokbrood met roomboter, en wederom keus, tomatensoep of bospaddestoelensoep. Ja, wat dacht je, we blijven in het thema natuurlijk en gaan voor de paddestoelensoep. Een exellente keuze.
Tevreden stappen we weer verder, terug naar Epe, waar we een luxe broodje beloofd zijn, in hetzelfde hotel waar we zijn gestart.
Het kan gewoon niet beter meer worden, het is 15u30 tegen dat we het eindpunt bereiken, we hebben er dus een dagvullend programma opzitten straks.
We krijgen alweer keus: broodje zalm, broodje warm vlees, of Griekse salade. Chris gaat voor het warme vlees, ik voor de salade.
Ik had nog een pastaschotel voorzien voor vanavond, maar we zullen dat maar voor morgen houden😉.
Het was een superdagje.

Meer moet dat niet zijn.

Oswald 2018-10-31 19:15:52

h et ziet er echt wel prachtig uit ! zijn jullie al naar rien poortvliet geweest ?

ria 2018-11-01 20:18:32

Nee, nog niet, morgen komen mijn broer en schoonzus achter, en ze wilden ook mee.Staat dus op het programma voor morgen of overmorgen.