De geheimen van de Amblève.

België, Amel

We waren tamelijk vroeg wakker deze morgen, maar de dichte mist hield ons nog wat binnen. De wandeling die vandaag op het programma stond wordt vernoemd bij de 10 mooiste wandelingen van de Hoge Venen...we willen dus toch iets van de omgeving te zien krijgen!!
We besluiten nog wat af te wachten. Ik zet alvast een courgettesoepje op, dan kunnen we er een thermosje van in de rugzak meenemen als we straks toch op pad gaan.
In de wei achter ons verblijf grazen Schotse Hooglanders...en deze morgen zagen we ze niet meer. Omstreeks 10u worden ze stilaan weer zichtbaar, en we besluiten de rugzak klaar te maken en te vertrekken.
Nog voor we het echte startpunt van de route bereiken begint het wat te stofsneeuwen...maar we hebben er zin in en stappen dapper door. Het blijft uiteindelijk bij een licht buitje.
Het eerste stuk wandelen we op een breed en recht bospad tussen meestal sparren en dennen. Daarna draaien en dalen we af naar de Amblève die we via een smal besneeuwd brugje oversteken. Daarna krijgen we een heel mooi stuk langs de rivier waar ooit een goudkoorts heerste, omdat er hier een tijdje goud gevonden werd uit de ondergrondse gesteenten.
Rond 15 uur zijn we terug bij Maison Martin en hebben we toch 13 km gestapt.

Ik zie dat boswachter Jan heeft gereageerd op mijn vraag naar aanleiding van ons daderonderzoek van gisteren. Ziehier zijn reactie:

Goedemiddag.

Als ik zo.naar de foto's kijk dan lijkt het mij een vos of heel misschien een ree.
Maar best wel moeilijk via een foto.
Kan aangereden zijn of aangeschoten en toch nog een heel stuk door zijn gelopen,of door ziekte ,dat kun je zo niet zien natuurlijk.

Groetjes Jan Niebeek.
Ziedeveluweleeft

Misschien moeten we in de komende dagen de "crime scene" nog eens bezoeken !?

Leuk dat we via jullie prachtige foto's wat kunnen meegenieten van jullie vakantie. Het haalt idd heel wat winterse herinneringen naar boven!