Langs Chienes en dan huiswaarts.

Duitsland, Gremsdorf

We besluiten toch maar huiswaarts te trekken vanaf vandaag. Eerst natuurlijk nog eens via Chienes en Lago d'Issingo. De weg van Chienes dorp naar de Diyorka (huis van nonkel en tante) is natuurlijk gekend en ook nog te herkennen. Maar. ik vind het wegje niet terug onmiddellijk na het laatste pensionneke dat we vanop tantes terras konden zien. We parkeren de auto en lopen het stuk in alle mogelijke richtingen af, en lopen elke ingang die niet privé is binnen. Nergens ook maar een spoor te bemerken van de drie houten chalets die er vroeger stonden...het is dan ook minstens 45jaar geleden! Wat ik vooral herken is het torentje in de hoogte dat we ook altijd konden zien. Het was ook in die ricting dat ik samen met mijn neefje Dirk melk ging halen bij de boer. Zelfs die toen eenzame boerderij...vind ik niet meer terug tussen de talrijke huizen die er nu staan. Dan maar nog een stukje verder herinneringen proberen te rapen.. bij het meertje waar we in de tijd gingen zwemmen. Dat is helemaal niet meer te herkennen...daar is nu een avonturenpark bij, is alles er rond bebouwd, staan er springplanken en een ponton, is er een fontein in het midden van het meer...Het oude gebouwtje waar in de tijd de kleedhokjes waren is er precies wel nog.
Het is bijna middag als we terug beneden het dorp aankomen, en we kopen er een belegd broodje voor straks onderweg.
We vertrekken nu terug richting Wakken, en het eerste stuk van de route loopt door het ene prachtige berglandschap na het andere. De Dolomieten zijn schitterend, we moeten hier nog eens terugkomen...
Rond 15.00 u passeren we Weyarn waar we de eerste nacht doorbrachten op de heenreis.
We rijden nog tot rond 18.15u. en verlaten dan de snelweg, om bijna meteen een gasthof te vinden met nog een kamer vrij, en we kunnen er ook avondeten.
We zitten ergens tussen Nürnberg en Wurzburg.

Morgen zijn we weer thuis.

Dank je wel voor het mooie reisverslag ! Zo hebben we wat mee kunnen genieten. Heel benieuwd naar jullie wedervaren ....