We gaan ervoor!!

Frankrijk, Lannion

Gisteren was de moed ons een beetje in de schoenen gezakt omdat we bang werden de Tour de Manche niet rond te krijgen binnen onze tijdslimiet van drie weken.
Het is een feit, etappes van 50 a 60 km zijn in Bretagne genoeg, en daar hebben we ons bij neergelegd.
We hebben deze morgen dus besloten om de route gewoon verder te volgen en weer gewoon te genieten. Het blijft hard, maar de druk is er een beetje af, waardoor we weer meer beseffen dat de geleverde inspanningen ook resultaten opleveren: adembenemende uitzichten op de steeds verrassende prachtige Bretoense kust. Maandag hadden we de roze graniet kust.
Nog een leuk extraatje is het feit dat mensen ons echt wel bewonderen als we weer eens zo'n steile helling op fietsen met al onze bagage. Er waren vandaag 2 koppels aan het fietsen , waarvan de vrouwen moesten afstappen...zonder bagage. Op zo'n momenten voelt het toch goed, dat ik dat wel klaar speel, vooral als ze dan nog zeker 15 jaar jonger zijn!!!
We reden uiteindelijk weer meer als 60 km vandaag.
Er staat nog een heel zware klim etappe op het programma, voor we Roscoff bereiken, in het gunstigste geval hopen we donderdag te kunnen overzetten naar Engeland.
Als we uiteindelijk toch blijken tijd te kort te hebben, kunnen we daar nog steeds een stukje met de trein doen...we zien wel.