Ardennenoffensief met Chris.

België, Rochefort

Voor de eerste keer sinds Chris werkt bij DeStalen Greep, heeft hij een verlengd weekendje kunnen versieren. Hij had op een vrije woensdag gewerkt en kon die dag nemen op komende maandag.
Wij snel aan het surfen gegaan , op zoek naar een goedkoop verblijfje voor 2 nachtjes. We kwamen uit op een camping in de buurt van Rochefort: Le Roptai. We huurden er een kamphuisje voor 2 personen, voor 2x40 euro + 12 euro reservatiekosten. Veel luxe verwachten we niet, maar we hebben ons eigen badkamertje en we zien het eerder als "luxueus kamperen". Er zouden aan de receptie ook wandelkaarten te verkrijgen zijn waar er ook wat fietsroutes en Ravels worden op aangegeven.
We staan vroeg op en verzamelen snel de nodige spullen om een weekendje in de Ardennen door te brengen. We vertrekken in de regen, het weer is immers net een beetje omgeslagen...het was al zoooo lang droog. We twijfelen wat, maar houden ons sterk dat we desnoods ook wel in de regen kunnen wandelen !!
Het is ongeveer middag als we aankomen, maar normaal kunnen we pas inchecken om 15.30. We zouden wel graag aan een wandelkaart geraken eerst.
We stappen dus naar de receptie, en tot onze verbazing hangt daar een brief je aan de deur op onze naam: we mogen ons naar ons huisje begeven, de sleutel zit op de deur. Tof !!!
We kunnen ons dus eerst instaleren, eten de lekkere quiche die ik gisteren nog heb gebakken thuis en tegen dan is de receptie weer open, en kunnen we kijken voor een wandelkaart.
We hebben er al snel eentje te pakken en vertrekken vanuit de camping voor een combinatie van 2 wandelingen in een soort 8vorm. Samen goed voor zo'n 12 km.
Het wordt een mooie wandeling rond Lessives, waar we zelfs nog een terrasje kunnen meepikken...en geen druppel regen, maar wel regelmatig wat zon.
Eens terug in ons kamphuisje gaan we nog snel wat boodschappen doen voor het avondeten. Na het eten nog om beurten in ons douchke en tegen dan is het al pikdonker buiten. Het is hier heel stil dus we gaan goed slapen denk ik.
En nu ga ik de kaart eens bestuderen, om een fietstochtje inéén te flanzen voor morgen.