Wij zijn gelukzakken!

Frankrijk, Troisgots

Toen ik deze morgen al helemaal opgeladen en klaar voor vertrek was, was Chris dat naar goede gewoonte niet natuurlijk...Van de nood een deugd gemaakt, en dan maar nog wat gemediteerd vanuit de hangmat.
Omstreeks 09.30 fietsen we door de mooie oprijlaan het avontuur tegemoet. Het weer is prachtig.

Na amper 2,5 km fietsen van bij ons Warmshowers-adres komen we al op de Tour de Manche route. Eerst komen we bij Carentan, en daar zouden we zonder GPS track of routeboekje, toch al serieus in de problemen hebben gezeten, want de bordjes laten hier toch te wensen over.

Maar het verdere stuk dat hoofdzakelijk autovrij langs de Vire loopt was goed aangeduid.

Op een gegeven moment zien we een eenzame fietser voor ons rijden, die ons om de één of andere reden doet aan Heinz Stücke denken. Als we naast hem komen, knoop ik een gesprek aan door te vragen of hij Frans spreekt. Het blijkt een Engelsman te zijn, die ook naar Roscoff plant te fietsen. Hij heeft alleen een hangmat mee en geen tent, maar klaagt dat er niet genoeg geschikte bomen te vinden zijn...
Hij had ook niet goed geslapen vorige nacht zei hij en had pijnlijke knieën... maar verder trapte hij rustig verder op zijn eigen tempo. Hij was pas beginnen fietsen op de pensioenleeftijd van 65 jaar en intussen zag hij er toch alweer een stukje ouder uit.

Bij Saint Lo hebben we de afstand bereikt waar we 's morgens op mikten, nl. 60 km, maar het is nog wat aan de vroege kant, en hier zijn tal van hotelletjes, maar geen camping. Dus fietsen we nog wat door en mikken nu op een jeugdherberg of gîte die in ons boekje staat.
We twijfelen op en gegeven ogenblik of we die nog wel zullen tegenkomen, maar plots staat er een gîte de France links van ons pad. Deze is wel verlaten en we zien alleen een telefoonnummer. We proberen te bellen, maar het bereik is hier blijkbaar slecht, en het lukt ons niet.

Er komt een fietsend koppel voorbij en ik vraag op goed geluk of ze soms weten wie de gîte verhuurt en hoe die te bereiken. Het toeval wil dat het een vriendin van de vrouw was.
Die dame heeft toen hemel en aarde verzet om ons te helpen, en nu hebben we dus een gîte voor 12 personen voor ons alleen voor de prijs van 26 euro.

We hadden niet echt veel zaaks om eten te maken, maar honger hebben we niet, en er staat hier zelfs een combi was en droogmachine, waardoor onze eerste bezweette kleren al meteen weer vers zijn.

Wifi vinden is minder evident, maar dat lukt ook wel, misschien morgen, op de camping in Vire , waar we morgen denken te geraken.

Vandaag fietsten we een goeie 80 km bijéén, maar morgen is het parcours minder vlak, maar ook meer gevarieerd.
We kijken er al naar uit.

Veel plezier!!! Xxxx looking good so far!