Lange rit naar York .

Verenigd Koninkrijk, York

Ons verblijf in Bridlington was er eentje zonder ontbijt.We zijn dus gestart met elk een halve pistolet met een stuk chocolade van op de boot en de rest van ons potje blauwe bessen van gisteren. Maar net aan de andere kant van ons verblijf was er wel een winkeltje waar we onze aankopen voor de dag deden. Kleine tros bananen preventief tegen de honger en de opkomende krampen. Enkele belegde boterhammen en elk een melkdrankje.
We vertrekken rond 9 uur want we hebben dus een lange rit voor de boeg. Eens op de "Way" zijn we heel tevreden over de route, mooi landelijk en heel autoluw. Helemáál vlak is het wel niet, eerst moeten we van de kust hogerop zien te komen. Daarna verlopen de hoogteverschillen heel geleidelijk. Tegen de middag hebben we al een kleine 40 km gefietst en we hebben het gevoel op schema te zitten. In de namiddag krijgen we echter toch wat steilere en vooral ook lange stukken klimwerk...af en toe moet ik even afstappen om weer op adem te komen. Het energiepeil was serieus aan het zakken, maar toen kregen we tijdens het langzaam terug dalen richting York, zo'n mooie "scenerie" dat ik mijn "miserie" een beetje vergat. Gelukkig waren de laatste 30 km zo goed als vlak.
We zitten op een 10 minuutjes wandelafstand van centrum York, dus morgen laten we onze fietsen lekker uitrusten in de tuin van onze gastvrouw.

We deden al een kleine verkenningstocht vanavond om te gaan eten, en morgen zullen we een keuze moeten maken, want er is hier veel te zien!
Er vielen warempel enkel druppels vanavond, maar die voorspelde regen waar we wat bang voor waren is er gelukkig nog niet gekomen... Het is hier op onze kamer echter om te stikken, terwijl het buiten zo goed is...Venster staat open en we hebben ook een ventilator gekregen om te gebruiken...amai die doet deugd!!
De foto's van vandaag zet ik er morgen bij, dus als je die wil zien, moet je maar ee dag terukeren op pindat...ik wil nu gewoon languit proberen in te slape, Chris is al in dromenland.

Alvast een mooie start van jullie reis zo tezien, Ik ben vandaag dinsdag, al even langs geweest om al de dorstigen te laven in wakken. Morgen en donderdag fietsen gepland aldaar, nu ook in Brugge nog plantjes water geven ...stel het wel ! Hier nog steeds bakken en braden ....

Ria 2018-07-17 16:19:43

Bedankt voor de goede zorgen en 't amusement in onze streek.