Hide en seek met de Mont Saint Michel.

Frankrijk, Pontorson

We staan deze morgen op met mooi zonnig weer en eerst fietsen we nog een poos op de spoorwegbedding.
We verlaten na vele kilometers ons vertrouwd "eigen bed", en het is meteen ook weer voelbaar. Het is een feit dat een spoorwegbedding van tijd wat eentonig kan zijn, maar het laat ons wel toe in een stevig heuvelig landschap te laveren.
Het duurt niet zo lang of de Mont St.Michel daagt voor de eerste keer op in de verte...op zo'n 20 km zijn we er dan nog vandaan.
Plots is hij weer weg en plots is hij er weer.
Na ongeveer 50 km fietsen en nog vroeg in de namiddag bereiken we de splitsing waar je nu sinds kort tot bij de Mont St. Michel kunt rijden het hele jaar door,onafhankelijk van de getijden.
We besluiten hier toch te kamperen en een bezoek te brengen...en misschien zelfs de Mont in avond belichting te kunnen bewonderen.
Ondanks de super toeristische ligging is de camping best betaalbaar:19 euro.
We zijn intussen al geweest en hebben er zelfs mosseltjes gegeten.
Ik zit nu in de receptie voor de wifi, en straks gaan we met fietsjes nog eens tot bij de Mont.

We waren natuurlijk niet de enigen met het idee de Saint Michel te fotograferen in zijn avondtenue, maar het was uiteindelijk wel de moeite waard.