Cité des Potiers

Frankrijk, Courset

Laatste actieve dag in "Ferme des Tilleuls." De weergoden zijn ons wederom gunstig gezind, dus plannen we opnieuw een fietsroute : "Cité des Potiers" , die start in Desvres.

De download is beter volgens Chris, dus deze keer rijden we hopelijk goed...
Bij de eerste afslag in Desvres vrezen we er al voor: er staat een wegwijzer naar links en de gps wijst naar rechts...Maar Chris heeft vandaag het volste vertrouwen in de gedownloade route, we nemen dus rechts. Algauw krijgen we door, dat we de route in tegengestelde richting rijden, dus alles OK.
Het is een mooie gevarieerde route, met de onvermijdelijke streekgebonden heuvels, die het af en toe best pittig maken.

De eerste uurtjes vóór de middag, zijn nog aan de frisse kant, maar na de middag komt de zon er door, voor een tijdje. We kunnen zelfs nog een terrasje meepikken op de markt van Samer. Maar terwijl we er zitten gaat de zon stilaan weg en komt de wind wat opzetten...we gaan snel weer fietsen om niet af te koelen.

Het aanloopstuk van onze gite naar het startpunt van de route was deze morgen even bibberen, want bergaf...maar om terug te fietsen uit het dal, langs de Mont Pelé, dat is andere koek...we komen bezweet terug aan bij ons huisje, met toch weer een 40 tal kilometer op onze teller.

We nemen een douchke en genieten van een potje koffie bij onze pelletkachel.

En nu eens uitzoeken waar we nog eens kunnen gaan eten voor onze laatste avond.

Onze keuze viel op een restaurant in Samer:
Het was er super.

Wat doen ze op een ezel boerderij? Groetjes

Brigitte 2019-10-03 20:21:13

Hahaha, ezels kweken natuurlijk, en sommigen organiseren rondwandelingen met ezel om bagage en zelfs kleine kinderen te dragen.