Wakken-Antoing 70 km

België, Péronnes

Rond 10 u. zijn we er klaar voor, en voorlopig verdwijnen de donkere wolken die in ons gedachten ronddwaalden over de watersnood. Het is congé en we zijn blij weer met onze trouwe companen -ons fietskes - onderweg te mogen zijn.
Net als vorig jaar, is Tiegemberg onze eerste heuvel. Maar de Kluisberg laten we deze keer links liggen, in plaats daarvan dalen we eerder af richting Boven-Schelde en dan volgen we het water tot in Doornik. Daar begint de Unesco route.
In Doornik besluiten we iets warms te gaan eten, om wat meer tijd te verdoen, en niet te vroeg aan te komen op ons Airbnb appartementje. We eten een hartige pannekoek Chez Lulu, een Crêperie Bretonne.
Iets voor Antoing doen we nog wat inkopen in de SuperMarché, en het is nog voor 16u als we ons adresje bereiken. We worden er vriendelijk ontvangen en het appartementje is precies zoals verwacht, pico bello. We krijgen nog een lekkere fles appelsap van het huis.

Straks schrijf ik nog wat over onze eerste avond en plaats ik nog wat fotootjes.

Het is zalig op ons terrasje met een flesje rosé en wat nootjes en een mooi uitzicht...meer hoeft dat voor ons niet meer te zijn.
We testen nog eens onze skyview app uit die we vorige zomer leerden kennen rond het kampvuur in Borlo.
Toevallig zien we hier Veerle's sterrenbeeld: vergoeding of maagd.
Morgen gaat het richting jeugdherberg in Bergen.

Zo een mooie paddestoel 😉 Geniet van jullie reis .....

Ria 2021-07-22 20:32:20

Heel gekende paddestoel bij koersliefhebbers aan de Tiegemberg.

Lucienne 2021-07-22 21:31:48

Haha. I'm watching you! 😁 Leuk terrasje!