Wakken Weyarn 910 km.

Duitsland, Weyarn

07.30
De eerste keer op reis vertrekken vanuit onze nieuwe woonst...het is dus nog niet echt een routine...er wordt wat getwijfeld, doen we de rolluiken dicht, of laten we ze open om een bewoonde indruk te wekken ? We kiezen een tussenoplossing: gedeeltelijk dicht...
Gisterenavond hebben we al zo goed als alles in de auto geladen, ook de fietsen staan al op de drager. Rond 05.30 vertrekken we zonder te ontbijten, maar we hebben alles mee om dit te doen bij de eerste halte. Net voor we de snelweg oprijden gaan we nog eens tanken, en ik lees verbaasd het sms-je dat zo vroeg in de ochtend binnen komt: Ria en Hugo wensen ons een behouden reis...zo lief!...toch jammer dat we ze wegens gezondheidsproblemen van Hugo, niet zullen zien in Slovenie.
Na zo'n 175 km, ergens in de Kempen houden we halte. We reden via Brussel, Leuven en zijn nu richting Aachen aan het bollen. So far so good!!

10.00
Plaspauze tussen Keulen en Franfurt, in de buurt van Limburg an der Lahn, waar we enkele jaren geleden het Lahntal hebben gefietst. We blijven op de A3, richting Wurzburg en dan Nuerenberg.

12.00
Net voor Wurzburg de quiche gegeten die ik gisteren had gebakken, met een fris slaatje. (2 foto's). We zijn al heel goed gevorderd, dus Chris doet een dutje, na om en bij  600 km autorijden, zal dat geen kwaad kunnen.
We volgen al bijna heel het traject in Duitsland de A3, en dat lijkt een heel goede route, tot hiertoe geen enkel knooppunt.

14.45
Plas  en koffie-met-koekje pauze, net voor Ingolstadt. Nog een 150 km te gaan, tot hiertoe heel vlot.

Rond 16.30 krijg ik een sms van Ingrid dat ze zijn aangekomen, minder dan een uur later zijn wij er ook.
We gaan nog een kort wandelingske maken in het mooie dorpje Weyarn en eten daarna in ons hotelleke, de Alter Wirt .

Na het eten gaan we snel wat rusten na een lange dag op de baan.

Goed "gefietst" zou ik zeggen. Nu nog een stukje en dan maar genieten! Doe zeker de groeten aan Paul en Ingrid. Wij hier (genieten) van bijna 30° pffffff. We gaan met belangstelling jullie verslag lezen, dus geen "dingen" doen dat ik ook niet zou doen hé........

Jos & zijn Kobbe 2017-06-18 20:03:09

Mmm...Die quiche ziet er bèrelekker uit!!! 😉 goede reis!!