Poperinge - Calais / Calais - Dover

Verenigd Koninkrijk, Dover

Na een goede nacht bij Ivan's vader vertrekken we ietske vroeger dan gisteren. In de voormiddag is het aangenaam weer om te fietsen, niet te warm. Maar tegen de middag begint het te druppelen, en we vluchten een bushokje in om ons stokbroodje te verorberen en onze regenvesten aan te trekken. Die houden we helaas aan tot in Calais want het blijft af en toe druppelen, afgewisseld met een buitje. De wind is vandaag tegen ons, dus is het geregeld stil, en fietsen we gewoon verder, hopend op wat beter weer.
We komen al vroeg in de namiddag aan in Calais, en wagen het erop meteen aan te schuiven voor de eerst volgende boot, om 16.05 ipv 18.05 zoals we gereserveerd hadden. Dat lukt perfect, zodat we nog aan een redelijk uur in Dover zullen aankomen. Het ziet er nu, op zee, naar uit dat het weer in Engeland iets beter zou kunnen zijn.
Met een beetje geluk, kunnen we onze gekochte taboulé met kip opeten op een bankje met zicht op zee, voor we naar ons hotelleke gaan.
We hebben er nu een kleine 75 km opzitten.

We hebben inderdaad kunnen eten op een bankje met zicht op zee. Daarna was het nog amper 5 km fietsen naar ons hotelleke, dat eerlijk gezegd een beetje tegenvalt, maar ok...we zitten hier precies als sardienen in een doos.