Visserijmuseum Maréis in Etaples

Frankrijk, Étaples

De weerberichten zagen er voor vandaag nog natter uit dan gisteren.We zijn de dag dan maar gestart met eens lekker uit te slapen...het is tenslotte zondag 😉 Na uitgebreid gesnuister in de documentatie van de streek, besluiten we na de middag naar het visserijmuseum in Etaples te gaan, bij de monding van de Canche .Erna kunnen we nog wat gaan eten, ergens langs de kust.
Net na openingstijd, 14 u , komen we aan. De eerstvolgende geleidde toer is om 15u30. We kunnen dus nog anderhalf uur op ons eentje door het museum flaneren voor we terug aan het startpunt komen waar de gids ons zal opwachten.

Het museum heeft ook enkele aquaria met vissen uit het Kanaal. En een open aquarium met verschillende soorten roggen die je mag aanraken.
Toch speciale beestjes...soms maken die half boven water een soort rondedansje.

De gidsen van het museum zijn zelf heel dichtbij de zeevisserij betrokken en weten dus goed waarover ze het hebben. Die van ons is sinds zijn 21 zelf schipper geweest. Hard leven.

Na het bezoek was het heel even gestopt met regenen, en wandelden we eventjes langs de Canche. Eetgelegenheden vonden we er niet meteen, dus besluiten we noordwaarts de kust te volgen en daar nog eens te zoeken.
In Sainte Cecile plage vinden we Brasserie La Terasse open en we hebben er lekker gegeten.

Morgen hopen we eindelijk eens een wandeltocht te kunnen maken.