Fietsbatterijen helemaal plat gereden...met resultaat.

Zwitserland, Monthey

Vandaag stond voor ons een eerste test met onze e bikes op het programma. En de meisjes nemen onze auto om een via feratta te gaan doen in Saillon.

Chris heeft meteen een goeie start gekozen...de steilste straat van Monthey volgens mij. Maar na wat discusiéren over hoe we de batterijen zouden instellen om deze uitdaging aan te gaan ...kleinste versnelling en maximale ondersteuning - kwamen we zonder kleerscheuren vlotjes naar boven. Woaw... dat geeft alvast vertrouwen. Het uitgekozen parcours is een rit van zo'n 50 km met maar liefst 1500 hoogtemeters ...een Ventoux-tje, maar dan langer.
We wennen aan het juist instellen, maar na 1000 hoogtemeters staat ons batterijlicht op rood...nog 15 % geladen dus..
Het wordt spannend of we het zullen halen Als de lichtjes beginnen rood te flikkeren...hebben we normaal maar 5 % batterijlading meer...maar wel nog 100 hoogtemeters te gaan...We halen het net..
oef...eind goed al goed. Nu volgt nog een lange afdaling die eindigt in de tweede steilste straat van Monthey volgens mij...mijn remmen maken een hels lawaai.
Het is bijzonder leuk dat we nu weten dat onze batterijen heel wat zwaar werk aankunnen en dat we nu tijdens een beklimming ook nog kunnen genieten van de prachtige bergzichten waarvan we maar niet genoeg krijgen.
Bij thuiskomst zien we de foto"s van de via feratta... de meisjes hadden duidelijk ook een leuke dag.
Er wordt weer samen gekokkereld en gegeten en de meisjes kruipen vroeg in bed, want morgen starten ze hun hike week via berghutten. De Tour des dents du Midi. Straffe madammen hebben wij toch.

schitterende foto's en wat een streek! het is genieten, ook al zit ik momenteel thuis in revalidatie. bedankt om jullie avontuur te delen.

marc vanpaemel 2022-07-13 23:22:39

Heel mooie foto's, wat is het daar prachtig. Groetjes vanuit Zevenbergen!

Chantal 2022-07-14 08:22:57

Mooie zichten, om van te likkenbaarden. Heimwee naar Tirol.

Paul 2022-07-14 09:49:33

wat een spannende belevenis; prachtige foto's trouwens!