We wensten avontuur, en kregen het ook !!!

Frankrijk, Autry

De morgen startte met een lekker ontbijt, en toen begon het: mijn achterband stond plat...niet echt onverwacht natuurlijk na het voorval van gisteren...Daar ging onze vroegere start dus!!! Maar oké, no worries, band hersteld en weg waren we , in de regen.
De regen viel in feite best mee, en algauw zouden we het jaagpad verlaten dat ons rustig door Reims had geloodst, plots veranderde het jaagpad in een weggetje van 20cm met hoog nat gras ernaast. Waren we niet nat geworden door de regen,dan was het nu wel degelijk gelukt, zeker onze schoenen. Chris had in het routeboekje gelezen dat er twee mogelijkheden kwamen op het volgende stuk, en dat bij nat weer beter niet langs het Fort de Pompelle werd gefietst. Ik volg getrouw mijn gids: plots gaat de aardeweg die we bereden over in gras waar je amper nog een weg kunt in terugvinden, en we moesten naar links en dan naar rechts, volgens de gps nog steeds goed. Dan komen we voor een aardehoop op de weg, waar we met moeite overgeraken, en nog enkele bochten verder staan we voor ....Fort Pompelle....Nu moesten we ofwel terug, ofwel door een soort buizen onder de snelweg. We probeerden de buizen en dat was een meevaller, precies een attractie op een pretpark. Intussen was het weer bij momenten goed te noemen, maar toch regende het af en toe lichtjes.
Rond 16.30 vonden we een hotelletje, maar deze zou pas openen om 18.30. We moesten dus beslissen, na 60 km stoppen, of nog zo'n 25 km verderfietsen naar de eerste camping in het boekje. We vonden het geen optie, om nog 2 uur te zitten koekeloeren, en reden dus verder. Op amper 4 km van de camping, toen we al een tijdje het gezelschap hadden van een heel dreigende hemel, werd die dreiging plots ruwe werkelijkheid: regen met bakken, donder en bliksem, de straat werd als en rivier !! We fietsten als bezeten richting hoop, en toen we aankwamen vonden we de meest elementaire camping ooit. "Bien venu, installer vous." Daar moesten we het mee doen!!! Na 86 km en een sprint in een onweer, waren we al blij een droog plekje te vinden, in de wasruimte. Daar het bleef regenen, besloten we eerst te kokkerellen op de tafel in de wasruimte en te eten, onze survivalmaaltijd van het moment: pakje spekreepjes en twee pakjes rijst met groentjes en currysaus opgewarmd. Het smaakte enorm!!!
Als het even ophield met regenen hebben we in 7 haasten de tent opgezet...we waren intussen allebei aan het bibberen....Dan vlug onze natte kleren uit en aan de lavabo's was er gelukkig warm water om ons te wassen, pyjama aan en slaapzak in, nadat we nog heel het waskot hadden volggehangen met onze natte spullen.

Terwijl ik dit verslag aan het typen was,stopte er hier een auto en kwam een dame ontvangen...5 euro....als het mooi weer is, dus best leuke plek !! Betaald aan de opening van onze tent, want we zagen het niet meer zitten om er nog uit te komen!!!! Chris snurkt al!!!
kga ok maar proberen te slapen zeker...

Dat is pas avontuur !

Luc Claeys 2014-06-06 11:23:56

Dien tunnel ziet er wel leuk uit!héhé!;) Tzijn precies nie echt autostrades é! gelukkig!

frank 2014-06-07 08:55:12

Ja vond da wrl tof!!!

Lucienne 2014-06-08 18:25:09

Tunnel, buis, veronderstel een wolkbreuk en........