Reis en aankomst.

Frankrijk, Saint Sylvestre de Cormeilles

Deze morgen zijn we rond 10.30 vanuit Ruddervoorde vertrokken. Gps ingesteld op "geen tolwegen" zodat we onderweg toch ook al wat anders dan snelwegen te zien krijgen. We eten een boterhammetje met wat we nog van thuis meebrachten uit de frigo, en gaan nog iets om te drinken halen in het winkeltje van een rustplek langs de autoweg. Rond 15.30 komen we op onze bestemming aan. Onze gastheer is een Duitser uit Hamburg, die hier nu al 10 jaar woont met vrouw en kinderen. Hij geeft ons uitgebreid verslag over alle mogelijke uitstapjes in de buurt.
Nadat we zijn uitgeladen, en ons bed hebben opgemaakt, besluiten we nog snel wat boodschappen te doen in het nabije dorp Cormeilles. Cormeilles is een oud stadje hoorden we van onze gastheer, was er al in de tijd van de Romeinen. Er is een Carrefour Market waar we alles kunnen vinden wat we nodig hebben, al vind ik het vlees er niet echt apetijtelijk uitzien...nogal vetdroogd...!
Na de inkopen verkennen we het dorp dat mooi versierd is met Kerstverlichting. We vinden er een klein gezellig restaurantje waar we lekker hebben gegeten.
Nu is het 20.15 en zijn we in ons "huisje voor een week" en zoeken een wandeling voor morgen op de kaartjes die we hier hebben gevonden.

En komen alle nazaten met vriendinnen, vrienden enz jullie vervoegen?

Oswald 2014-12-21 16:47:07

Nee we vieren Kerst met zijn tweetjes en Oudjaar in familie dit jaar.