Bijna 9 en bijna 5 maken ook 14 km

België, Lamontzée

Gisteravond hebben we toch nog eens de buienradar geraadpleegd, en besluit was dat het in de voormiddag droger zou zijn...We laten "wikiloc" dus zelf een route samenstellen van hieruit, van om en bij de 8 km. We houden het inderdaad zo goed als droog, maar hebben toch wat overlappende stukken met onze tocht van gisteren... In de dorpskern bij het Maison du Parc Naturel - gesloten wegens Covid -vinden wij toch een coronaproof uitstalraam met folders en kaartjes, waar we dankbaar gebruik van maken.
Tegen 12u30 zijn we terug aan ons appartement, waar we lekker lunchen: rest van mijn soepje, en in de oven gebakken halve stokbroodjes met beleg.
Na de lunch en een tweede raadpleging van de buienradar, wagen we ons naar een iets verder gelegen startpunt voor de "wandeling van de moeraskikker"...we denken immers dat de regen zal meevallen...In het begin is dat ook zo, maar geleidelijk aan begint het toch iets aanhoudender te spetteren, en tegen dat we na zo'n 5 km terug bij de auto zijn, hebben we het gevoel net op tijd te zijn.
Het avondeten smaakt na een toch weer geslaagde wandeldag: kip, met gebakken aardappeltjes en champignons met veldsla.
Morgen ziet het er niet echt goed uit...we zijn er nog niet uit wat het wordt...misschien proberen we een kortere wandeling op een beter moment te mikken, of misschien eens tot Dinant rijden...maar ja alles is daar ook toe en in de regen zullen we daar ook nat worden...het wordt improvisatie vrees ik.

T was gisteren idd een natte dag. Vandaag komt het zonnetje net even piepen. Net genoeg om wat opmeetwerk te doen buiten. Geniet er maar van