Op weg naar het zuidelijkste punt van onze route.(78 km)

Frankrijk, Cluny

We worden gewekt door de warmte van de zon op onze tent. Na een ontbijt op de camping vertrekken we voor het extra deel van de route dat ons naar ons meest zuidelijk gelegen routepunt zal gidsen: Macon.
Eerst fietsen we nog een eindje langs de Canal du Centre, tot bij Châlons sur Saône. Daar we er net tegen de middag door fietsen, besluiten we hier een "plat du jour " te eten: escaloppe de veau au riz et courgettes.
Daarna nemen we de voie verte. Een jonge man houdt ons tegen en vraagt of we enkele vraagjes willen beantwoorden ivm een fietsproject waar hij aan werkt: het ziet er niet slecht uit, en betreft een route door de Pyreneeën, van 500 km met "slechts"4000 klimmeters.... benieuwd of we er nog over zullen horen.
We fietsen door de wijnstreek en het landschap neemt af en toe Toscaanse allures aan.
Vanaf km 50 zo wat, zijn er geregeld campings, na een goeie 75 km besluiten we te stoppen, in Cluny bij Camping St Vital

En al een wijntje geproefd? 🍸🍸