Willerzie...nostalgie.

België, Willerzie

Kort na het middageten vertrekken we richting Croix Scaille, het mooie natuurgebied dichtbij Willerzie, waar ik zoveel mooie herinneringen heb aan ons chaletje van toen. We starten aan de Tour du Millenaire..die ik in 2001 heb weten opzetten met drie enorme douglassparren. Talrijke keren beklommen we de toren met Frank en Marijke. In 2008 werd de toren wegens veiligheidsredenen afgebroken en later terug opgetrokken, helemaal in metaal ditmaal. We wandelen 10 km door het prachtige Croix Scaille bosgebied en ondertussen komen vele leuke herinneringen in mijn geest: de "Frank en Marijke-toer" "de toer van driekwartier" "het strand van Willerzie" " het huisje van Hans en Grietje"...
Af en toe kregen we warempel een streepje zon, maar meestal gemiezer en tegen het einde van de tocht begon het serieus te regenen.
Ik kon Willerzie niet voorbij rijden, zonder nog eens te gaan piepen naar ons paradijsje, in de "rue sous la forge"...

Het was een shock...vooral het terrein rond onze chalet...niet herkenbaar wegens niet onderhouden. Het tuinhuis stond open en tussen een hoop rommel zag ik "mijn" grasmachine staan, waarmee ik zoveel uren het terrein onderhield. Nu staan daar volwassen bomen...blij dat de natuur tenminste nog iets heeft aan ons plekje van toen.

Enkele chalets vóór de onze was het nog erger... precies een stort met uitgebrandde auto incluis helemaal afgezet door nadars en een politielint...precies een crimescene.Wie weet wat daar allemaal gebeurde...Gelukkig zijn herinneringen blijvend en hecht ik me niet te hard aan het materiële anders was dat vandaag toch niet echt goedgekomen.

Ik was er dus recht op met mijn " crime scene ": ziehier het verhazl dat ik snel ontdekte.

Jammer het zo aan te treffen maar jullie herinneringen blijven gelukkig.